ActualitateConstanța nu scapă prea curând de autobuzele galbene (MAZ). Flota CT Bus,...

Constanța nu scapă prea curând de autobuzele galbene (MAZ). Flota CT Bus, modernizată într-un ritm lent

„Sistemul de transport public trebuie modernizat în întregime astfel încât să devină eficient, iar mobilitatea şi confortul călătorilor să se ridice la cele mai înalte exigenţe. În acest fel, vom încuraja din ce în ce mai multă lume să folosească autobuzul în detrimentul maşinii”, spunea Vergil Chițac în anul 2021.

Citește și: Cum i-a mințit Vergil Chițac pe constănțeni. Episodul 6 – „Vom construi săli și terenuri de sport și un bazin olimpic de înot”

Dobrogea Live a solicitat companiei locale de transport – CT Bus – informații cu privire la modernizarea parcului auto în perioada 2021-2024, adică exact perioada primului mandat al primarului Vergil Chițac. Conform răspunsurilor, observăm că au fost introduse 41 de autobuze electrice (un ritm de 10 autobuze/an). Ele se integrează într-o flotă ce numără peste 220 de mașini.

În perioada 2021 – prezent au fost introduse în operare 41 de autobuze electrice după cum urmează: în octombrie 2022 au intrat în operare în flota CT BUS 20 de autobuze electrice BYD, iar în aprilie 2024, 21 de autobuze electrice Granton. Conform Contractului de delegare a serviciului de transport public local de persoane în municipiului Constanța, investițiile în flota de transport sunt realizate de către delegatar- Primăria Constanța”, spun cei de la CT Bus.

Citește și: Cum i-a mințit Vergil Chițac pe constănțeni. Episodul 5 – „10 ha de parcuri pe an și 2 ha de spații verzi pe an”

Constănțenii nu vor scăpa prea curând de celebrele autobuze „galbene” care vara, la temperaturi de peste 30 de grade Celsius, sunt adevărate cuptoare în mișcare, nefiind dotate cu aer condiționat. Asta reiese chiar din răspunsurile conducerii CT Bus care arată că cele 41 de autobuze electrice au înlocuit autobuze MAZ. În ritmul de până acum, va mai dura cel păuțin cinci ani până când „cuptoarele galbene” vor fi scoase din circulație.

„În parcul auto CT BUS există 79 de autobuze MAZ (autobuzele galbene n.red.), fabricate în 2004 și 2008, dintre care doar 50 sunt operaționale. Autobuzele MAZ au sistem de climatizare pentru sezonul rece (tip aerotermă), însă nu sunt dotate cu instalație de aer condiționat… autobuzele electrice intrate în operare în 2022 și 2024 au înlocuit autobuze MAZ”, explică CT Bus.

Citește și: Cum i-a mințit Vergil Chițac pe constănțeni. Episodul 4 – „Voi fi un primar eminamente pro-business”

Revenind la autobuzele electrice, cu care se mândrește primarul Chițac, am întrebat în ce condiții pot circula acestea în perioade în care sunt avertizări meteo de precipitații, ştiut fiind că în municipiul Constanța sunt mai multe trasee (artere) care se inundă?

„Producătorii autobuzelor electrice restricționează circulația acestora când nivelul apei depășește 20 cm. CT BUS se conformează acestor recomandări”, a fost răspunsul prin care se explică de ce nu vedem aceste autobuze atunci când plouă mai consistent.

Citește și:Cum i-a mințit Vergil Chițac pe constănțeni. Episodul 3 – „Vom construi parcări noi subterane sau supraterane”

Pentru a avea o privire de ansamblu, trecem în revistă flota pe care CT Bus o are în prezent:

  • 104 Isuzu
  • 18 Mercedes M2
  • 79 MAZ (50 operaționale)
  • 20 BYD – electric
  • 21 Granton – electric
  • 10 Ayats-etajat

Primăria scoate autobuze de pe traseu pentru „optimizare”

CT Bus dă asigurări că pe parcursul zilei autobuzele sunt folosite în funcție de necesitățile de transport (și pentru a asigura back-up-ul necesar în anumite situații). Dar trebuie să ne amintim faptul că în luna august, CT Bus a anunțat că anumite linii de transport vor fi deservite de mai puține autobuze care vor circula la intervale mai mari de timp.

Citește și: Cum i-a mințit Vergil Chițac pe constănțeni. Episodul 2 – „Constanța Puternică are nevoie de tineri”

În luna august a acestui an a avut loc o optimizare a programului de transport. În acel moment autobuzele CT BUS parcurgeau lunar aproximativ 1.000.000 de km. După optimizare, numărul kilometrilor parcursi a fost de 950.000 de, ceea ce înseamnă o reducere lunară de 50.000 km”, spun cei de la CT Bus fără să explice ce înseamnă în bani „optimizarea” cu 50.000 de km.

„CT BUS S.A. are un Contract de delegare a serviciului de transport public local de persoane cu Primăria Municipiului Constanța, fiind doar prestator. Traseele, programul, suplimentarea/reducerea numărului autobuzelor și înființarea de stații sau rute noi sunt stabilite de Primăria Municipiului Constanța cu avizul Comisiei de Circulație. Decizia de reducere a numărului de curse de transport în comun în municipiul Constanța a fost transmisă prin ordin operațional de către delegatar”, se mai arată în răspunsul primit de Dobrogea Live.

Citește și: Cum i-a mințit Vergil Chițac pe constănțeni. Episodul 1 – „Sunt convins că două spitale noi se pot realiza în mandatul 2020-2024”

În schimb, la capitolul proiecte de viitor, adică proiecte pe hârtie, transportul în comun al Constanței stă bine: Primăria Constanța are un proiect de construire a unei autobaze pentru 100 de mijloace de transport nepoluante și a început demersurile pentru achiziția a 22 de autobuze electrice și 29 de stații de încărcare.

Doneaza pentru sustinerea DobrogeaLive

Urmărește-ne pe:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.