TOP-ȘTIRICum i-a mințit Vergil Chițac pe constănțeni. Episodul 3 – „Vom construi...

Cum i-a mințit Vergil Chițac pe constănțeni. Episodul 3 – „Vom construi parcări noi subterane sau supraterane”

Deoarece mandatul primarului Vergil Chițac (PNL) se apropie de final, Dobrogea Live vă propune o analiză a modului în care au devenit (sau nu) realitate promisiunile pe care edilul le-a făcut în campania din anul 2020. Vom trece în revistă, într-o serie de articole, minciunile cu care Vergil Chițac a reușit să-i convingă pe majoritatea votanților. Vă reamintim, Chițac este candidatul PNL pentru un nou mandat de primar al municipiului Constanța.

Citește și:

Cum i-a mințit Vergil Chițac pe constănțeni. Episodul 2 – „Constanța Puternică are nevoie de tineri”

Cum i-a mințit Vergil Chițac pe constănțeni. Episodul 1 – „Sunt convins că două spitale noi se pot realiza în mandatul 2020-2024”

Analiza Dobrogea Live se bazează pe Programul de guvernare al lui Vergil Chițac din 2020, capitolul „Însănătoșirea Constanței – profilaxie pe patru ani”.

Minciuna 3: – „Vom construi parcări noi subterane sau supraterane”

Vergil Chițac, în 2020: „Nu în ultimul rând, strategia privind parcările va contribui la fluidizarea traficului în Constanța. Ideea de la care plecăm este că trebuie să existe cel puțin o parcare pe o rază de 500m de locul în care te afli și o parcare la 500m de casă.

Vom construi parcări de tip „Park and Ride” la intrările în oraș dinspre Nord, Sud și Vest, pentru ca mașinile celor care nu sunt rezidenți, dar muncesc în Constanța să nu mai aglomereze circulația rutieră. Actualele parcări din cartiere se vor amenaja de Primărie după care vor fi predate Asociațiilor de Proprietari care vor colecta ulterior banii pe parcare de la cetățenii din Asociații. O parte din bani vor reveni Primăriei pentru amortizarea investiției, iar restul vor fi folosiți de Asociații pentru întreținerea parcărilor și toaletarea spațiilor verzi aferente.

În cartiere vom construi parcări noi subterane sau supraterane dintr-un fond de investiții de 15 milioane de lei, alimentat inițial de la bugetul local. Locurile de parcare construite în acest mod vor fi oferite spre vânzare proprietarilor de autoturisme la un preț redus sau chiar într-un sistem avantajos de rate. Se va recupera în felul acesta fondul investit și se vor construi noi parcări.

Realitate: Nicio parcare subterană sau supraterană

Problema locurilor de parcare este una des întâlnită în orice mare oraș din România. Doar că, în timp ce alți edili caută soluții și chiar le implementează, primarul Constanței a bifat doar la capitolul promisiuni/minciuni.

În afara câtorva locuri de parcare amenajate cu chiu cu vai de Confort Urban prin diferite cartiere, Constanța nu are în acest moment nicio parcare supraterană sau subterană, ceea ce dovedește că Vergil Chițac a mințit în 2020.

Citește și: Constanța, orașul în care primarul se dă cu parfum peste transpirație

Nici despre parcări de tipul „Park and Ride” nu putem discuta, acestea fiind doar amăgiri electorale.

De altfel, politica lui Vergil Chițac vis-a-vis de parcări a fost una haotică. Mai întâi a încercat fixarea unui tarif orar foarte mare, ceea ce a făcut ca Mamaia să fie ocolită un sezon de turiști (prețul unei zile de parcare era cât o noapte de cazare), iar Constanța să fie prezentată în toată țara ca municipalitatea cu cele mai mari tarife. Apoi, primăria a scăzut tarifele și a împărțit după bunul plac orașul în zone cu prețuri diferite la parcare. Zona 0, cea mai scumpă se întindea chiar și în unele cartiere, deși nicio logică administrativă nu impunea acest lucru (ex. Piața Gorbaciov a avut, inițial tarif zona 0). În cele din urmă, după ce șoferii constănțeni au ajuns în pragul disperării, municipalitatea a revenit și a reorganizat zonele de tarifare din oraș.

Deși la începutul mandatului său, Vergil Chițac a mimat că va încuraja transportul în comun sau alternativ (celebra „Vinerea Verde”), în scurt timp municipalitatea a abandonat conceptul, iar CT Bus a dovedit că oferă un transport neprietenos.

Urmărește-ne pe:

Doneaza