Desfințarea ARSVOM (Agenția Română de Salvare a Vieții Omeneşti pe Mare), anunțată de ministrul Transporturilor, a stârnit reacția multor angajați ai agenției. Cătălin Drulă a refuzat să se întâlnească direct cu sindicaliștii.
După izbucnirea scandalului arestării directorului general ARSVOM, a unor oameni de afaceri și a unui director din cadrul Ministerului Transporturilor, acuzați că au achiziționat patru nave pentru ARSVOM la un preț dublu, Cătălin Drulă a anunțat direct că agenția se va desființa. Atribuțiile ei vor fi preluate de IGSU.
Citește și: Corupție în Ministerul Transporturilor. Dosarul ARSVOM ia amploare | Dobrogea Live
ARSVOM este fostul Grup de Intervenție şi Salvare pe Mare (GISN), fost Serviciu de Salvare Maritim, înființat în anul 1933 de către Regele Carol al II-lea.
Un ministru care mimează inteligența
Marian Cosma este unul dintre salvatorii ARSVOM revoltat pe modul în care ministrul Drulă a ales să discute cu sindicatele și a decis fără nicio consultare să desființeze Agenția de Salvare a Vieții Omenești pe mare.
„Cum să fi ministru al Transporturilor și tu să mimezi inteligența? Deci, concret nişte aberații, minciuni, declarații false, dezinformarea opiniei publice în cel mai ordinar mod posibil!”, spune Marian. El se referă mai ales la faptul că Drulă a repetat că „barca” ARSVOM nu a putut pleca în sprijinul marinarilor aflați pe un vas ucrainean eșuat în Marea Neagră. În realitae, nava ”Artemis” a ARSVOM ar fi plecat, fiind întoarsă din drum după ce marinarii au fost salvați de o navă a GSP aflată în apropiere.
Citește și: Directorul ARSVOM, acuzat că a luat mită 2 milioane de lei. Afacerea navelor de salvare | Dobrogea Live
„Eu ştiu una şi bună: orice om politic integru nu are de ce să se fofileze şi în mod cert ar fi participat şi dat curs invitației sindicaliştilor dispuşi la dialog social, care au venit cu argumente, statistici, documente, dovezi şi probe că lucrurile stau altfel decât domnia sa le cunoaşte sau le expune în mod absolut eronat!”, mai spune Marian Cosma.
La dialogul cu sindicaliștii ARSVOM, ministrul a trimis doi reprezentanți „luați prin surprindere precum drumarii iarna (…) care sărmanii de ei păreau că înțeleg problema, dar nu prea…”
În urma discuților, spune Marian Cosma, sindicaliştii au fost informați că: „decizia este una strict politică şi că aşa au primit directive de mai sus” , iar …”în perioada imediat următoare se va constitui un grup de lucru la nivel de minister care va analiza situația creată urmând ca în final agenția să fie desfințată”…
Observațiile unui salvator ARSVOM:
1.De ce nu menționează domnul ministru, printre altele, că în luna martie 2021, la sfârșitul controlului efectuat de corpul de control al primului ministru, acele doamne au dorit musai să facă o plimbare pe Marea Neagră fix şi exact cu aceiași „barcă” (Artemis), la acel moment acostată în dana 77 a Portului Constanța, iar colegul meu care era atunci de serviciu i-a fost solicitat să revină la cheu după nici 15 – 20 minute deoarece cucoanele mai aveau puțin şi dădeau la rațe cu toate că nava nici nu apucase să iasă din port în mare, care mare în aceea zi era ca fix apa în lighian?
2. Achiziția navelor NU a fost făcută în mod direct de către ARSVOM, ci de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii acesta din urmă fiind ordonator de credite, achiziția fiind făcută prin intermediul unei societăți comerciale cunoscută de cei din transporturi cât şi de cei de la MAI( ştiu ei cine) iar calitatea ARSVOM a fost doar de beneficiar al acestor achiziții şi nu a avut mare rol în respectivele licitații ori decizii.
Citește și: Boris Parpală, fost director al Direcției Agricole Constanța, condamnat definitiv | Dobrogea Live
3. Agenția nu a avut bani în visteria proprie ci toți banii au venit de la Ministerul Transporturilor şi cel al Finanțelor prin jdemii de acte şi semnături printre care şi a domnului Petre Neacșa nimeni altul decât directorul Direcției Economice din Ministerul Transporturilor, recent arestat în aceiași încrengătură de achiziții bizare şi deci în consecință traseul banilor se ştia de la cele mai înalte nivele.
4. Angajații ARSVOM Constanța NU au absolut nici o implicare şi vină în recentele investigații şi cercetări DNA, culmea, mai mult aceştia au îndurat de multe ori anumite consecințe ale unor șmecheri de la Bucureşti cu fițe şi băşinuțe. Angajații ARSVOM beneficiază de salarii absolut minimaliste, practic printre cele mai mici posibile, lucru care poate fi oricând verificat şi confirmat, oameni care au venit în mod constant la serviciu, au servit şi protejat interesele statului român în toate operațiuni SAR: depoluare sau asistență, iar riscul la care s-au supus este mult peste ce pot concepe mulți oameni vreodată în această viață.
5. Intenția de a văduvi siguranța maritimă şi implicit şansa la viață a tuturor acelor marinari ale căror nave la un anumit moment dat se află sau se vor afla într-un real pericol de un serviciu funcțional încă din 1933 nu demonstrează decât că nu merităm moştenirea de țară cu ieşire la mare, ci doar soarta de proştii europei.
Citește și: Ce foști parlamentari dobrogeni își vor pensiile speciale înapoi. Au deschis procese în instanță
6. Istoria ultimilor 30 de ani a demonstrat că în România „deciziile strict politice” au ras de pe fața pământului o întreagă flotă maritimă comercială, una de pescuit oceanic, au distrus un registru maritim propriu şi de pavilion, au lăsat ditamai portul maritim în paragină cu infrastructură înțepenită de prin anii 70′ , au distrus pe rând combinate, fabrici, uzine, agricultură, cercetare, tot a fost ras definitiv şi irecuperabil de pe fața acestui pământ românesc.
7. Am spus-o şi mă repet pentru prostimea care comentează aiurea în târg şi necunoştință de cauză şi crede că ARSVOM e o aşa zisă „căpuşă” la bugetul statului vă reamintesc că şi MCA (Maritime Coastguard Agency) – Marea Britanie, Salvamento Maritimo – Spania, Guardia Costiera – Italia şi alte agenții din lume cu acelaşi caracter şi activitate sunt „căpuşe” la un nivel mult mai mare la bugetul statului acestea fiind instituții statutare ce oferă „doar” servicii de căutare şi salvare, remorcare şi asitență în naufragii, ele nefiind agenții, fabrici, instituții ori companii maritime ce „produc” bani din transportul maritim navalizat ori fluvial, servicii maritime care produc bani per tona transportată sau oricare alte servicii maritime conexe.
Iar întorcându-mă la oile noastre MAI, IGSU, serviciul de ambulanță, sistemul de sănătate nu sunt tot căpuşe ale bugetului de stat? Au linie de producție? Oferă anumite produse la prețuri promoționale şi nu ştim noi?
8. Incompatibilitatea dintre politică şi partea profesională a oamenilor şi activității acestora, evaluarea greşită, distorsionată a informației primită de persoane fără competențe specifice. Punerea în funcții cheie şi de decizie a unor oameni care nu au absolut nici o treabă ori conexiune cu un anume domeniu ori segment de activitate, mai ales cel naval.
9.Aș putea oricând demonstra oricui inclusiv lu’ Drulău & Company câteva fotografii şi filmări în urma intervențiilor celor de la ARSVOM încadrate la „censored” ori „parental advisory” de nu o să mai mănânce vreo 6 luni cel puțin…
10. E mai uşor să distrugi decât să construieşti şi iată că istoria ne-a demonstrat că în cei 30 de ani de după” revoluție” tot la nivel de țară bananieră suntem, iar viitorul are deasupra nori negrii de furtună.
11. Pentru cei care nu ştiu, ARSVOM a efectuat de câteva ori şi salvări ale salvatorilor, mai exact salvarea unor ambarcațiunii SAR aparținând IGSU, pentru că de ce nu şi ei sunt tot oameni şi viața lor contează la fel de mult ca şi a noastră.
sursa foto: Marian Cosma Facebook