BusinessCum se încearcă menținerea pe linia de plutire a Șantierului Damen Mangalia....

Cum se încearcă menținerea pe linia de plutire a Șantierului Damen Mangalia. Sindicatele și conducerea societății nu exclud varianta șomajului tehnic

Șantierul naval din Mangalia (DSMa) se confruntă cu o scădere drastică a volumului de muncă, iar în lipsa unor măsuri concrete, există riscul iminent de întrerupere temporară a activității pentru majoritatea angajaților (aprox. 1.500) pentru o perioadă îndelungată. Rezultatele financiare negative și datoriile colosale către creditori (Grupul DAMEN) amplifică riscul de insolvență, iar divergențele dintre acționari pot conduce la un litigiu la Curtea de Arbitraj.

Citește și: VIDEO Preotul Tănase de la Valea Plopului: Fetele frumoase abuzate nu sunt chiar nevinovate! „Să facă și ele 3-4 luni de pușcărie” – Dobrogea Live

Sindicatul Liber Navalistul arată că situația actuală a șantierului naval DSMa din Mangalia este una deosebit de urgentă și critică, iar viitorul locurilor de muncă și al comunității locale depinde de soluțiile și acțiunile care trebuie luate urgent. Economia municipiului Mangalia se bazează în mare parte pe veniturile generate de șantierul naval, acesta fiind principalul angajator local.

În contextul acesta, Ștefan Radu Oprea, ministrul Economiei, a vizitat luni, 15 aprilie, șantierul Damen Mangalia. El se arată optimist și spune că la Damen Shipyard Mangalia se realizează construcții unice în România.

„Topside-ul este gata de livrare, se fac ultimele lucrări. Sunt peste 1 milion de ore de sudură încorporate în această construcție gigantică și care vorbește despre profesionalismul lucrătorilor din DSMa. Le-am spus acestora, că împreună cu directoratul, lucrăm ca să avem continuitate în șantier. Sunt multe proiecte la care se licitează astăzi, iar decizia de a aduce la Mangalia proiecte ale energiei verzi este una bună. Avantajul competitiv al șantierului este dat de unicitatea capacității docurilor și a macaralei de 1000 to, în această zonă a Europei. Construcțiile speciale cu tablă foarte groasă nu pot fi realizate în prea multe locuri, iar în afara dotărilor, competența dovedită a lucrătorilor se transformă într-un atu în fața competiției. Sunt convins că împreună vom reuși să avem de lucru ani buni de acum încolo”, spune ministrul.

Citește și: Situație critică la Damen Mangalia. 228 de angajați au fost concediați

Laurenți Gobeajă, liderul de sindicat de la Damen Mangalia, a declarat pentru Dobrogea Live că în această perioadă, în colaborare cu reprezentanții societății, se fac mai multe demersuri pentru a contracta noi proiecte, astfel încât să se asigure continuitatea acestui șantier și să se evite pe cât posibil întreruperea temporară a activității.

În situația în care acest lucru nu va fi posibil, se iau toate măsurile pentru ca perioada de șomaj tehnic să fie cât mai scurtă și numărul de salariați afectați de o astfel de măsură să fie cât mai redus. Există șanse reale să se obțină scrisorile de garanție bancară necesare pentru contractarea unui proiect major, care ar asigura un front de lucru pentru cel puțin 2 ani. De asemenea, societatea participă la mai multe licitații publice pentru ofertarea mai multor proiecte de modernizare a navelor Flotei Navale a României”, spune liderul de sindicat.

În eventualitatea în care cei 1.500 de angajați ar trece în șomaj tehnic sau și-ar putea pierde locurile de muncă, municipiul Mangalia s-ar confrunta cu o criză socio-economică. Acest lucru îl arată chiar primarul Radu Cristian.

„În calitate de primar, am cerut mereu Guvernului, indiferent de cine era premier, să ajute Șantierul pentru a evita o criză socială, la Mangalia. Bugetul local pierde zeci de milioane de lei din taxe si impozite pe care Șantierul nu le mai plătește, în urma restrângerii activității. Așadar eu sunt primul interesat să se dezvolte Șantierul, dar din păcate, actualul ministru PSD al Economiei vine aici doar în vizită electorală”, spune primarul Mangaliei.

Citește și: Damen Mangalia nu renunță la disponibilizări chiar dacă obține sau nu ajutorul de stat solicitat

Şantierul Naval Damen Mangalia

Şantierul Naval Damen Mangalia este situat pe coasta Mării Negre și funcţionează ca un joint venture intre Ministerul Economiei, reprezentat prin Santierul Naval 2 Mai S.A. Mangalia si Damen Holding B.V. Acesta din urma a preluat și deţine management-ul operaţional al șantierului începând cu data de 20 iulie 2018.

Şantierul Naval Damen Mangalia dispune de trei docuri având o lungime totală de 982 de metri și un spaţiu de andocare ce se întinde pe 1.6 kilometri și poate asigura o capacitate totală de debitare a tablei de 15.000 tone / luna. Docurile, cu o lăţime de 48 și 60 de metri, permit abordarea construcţiei și conversiei de nave și structuri maritime de mari dimensiuni, precum nave de croazieră, nave tip Ropax și Offshore. Suprafaţa totală a șantierului de aproximativ 1 milion m2 face din acesta cel mai mare șantier din cadrul Grupului Damen.

Pe lângă construcţia de nave noi, Damen Mangalia are o solidă expertiză în reparaţii și conversii navale și o divizie specială dedicată acestor activităţi, amplasarea strategică a șantierului la Marea Neagră constituindu-se într-un factor cu potenţial ridicat în acest sector al industriei navale.

spot_img
spot_img

Urmărește-ne pe:

3 COMENTARII

  1. De cand a fost luat de olandezi a fost sortit eșecului, santierul e prea mare pt profilul de nave construite de Damen.
    Expertiza si profesioniști nu mai are santierul, au plecat odata cu plecarea Daewoo.
    Din pacate toți experții care spun ceva de șantier sunt total pe dinafara.
    Santierul are nevoie de un mare investitor care sa-l aduca la capacitatea lui maxima de productie, altfel mai facem noi niste barcute doar ii prelungește agonia spre faliment total.

  2. Nu puteti compara DAewoo care realiza nave cargo cu ceea ce face Damen la Mangalia adica nave tehnice si constructii offshore de ultima generatie. Le trebuie mai multe contracte dar vor veni au capabilitati tehnice si expertiza atat in RO cat si in Olanda.

Comentariile sunt închise.

Doneaza