Marea NeagrăComănescu (GSP) a achiziționat în ultimul an șase nave specializate în industria...

Comănescu (GSP) a achiziționat în ultimul an șase nave specializate în industria extracției de petrol și gaz

Grup Servicii Petroliere (GSP), controlat de omul de afaceri Gabriel Comănescu, a achiziționat în ultimul an cel puțin șase nave tehnice specializate să opereze în industria extracției de petrol și gaz, potrivit informațiilor “Dobrogea Live”.

Navele nu sunt noi, motiv pentru care este greu de stabilit o valoare de piață a acestora.

Reprezentanții GSP nu au dorit să comenteze informația.

Este vorba de trei nave de aprovizionare, proiectate pentru deservirea platformelor de foraj offshore, două nave multifuncționale specializate în instalații submerse, precum și o barjă de foraj.

Pe lângă acestea, GSP ar fi achiziționat și platforma de foraj SSV Catarina, care ar urma să fie livrată în următoarele luni, însă nu am putut verifica informația.

De asemenea, în prezent, omul de afaceri ar negocia și achiziția Ocean Rig Olympia, o navă gigant specializată în forare la mare adâncime.

În urmă cu un an, publicația noastră a relatat și despre achiziația Development Driller II, prima platformă de foraj la mare adâncime care a intrat în portofoliul grupului din domeniul energiei, instalație pentru care Comănescu ar fi plătit 10 milioane de dolari.

În prezent, GSP desfășoară operațiuni în cadrul proiectul de Dezvoltare Gaze Naturale Midia (MGD), însă compania nu ascunde că se pregătește pentru mega-exploatarea resurselor de gaz din perimetrul Neptun Deep.

Pe lângă cele șase nave cumpărate recent, Comănescu are o flotă de peste 20 de vase.

Este de așteptat ca pentru fiecare navă achiziționată, GSP să mai înființeze câte un offshore în Malta cu numele vasului, așa cum a procedat și până în prezent.

Menționăm că o parte din cele șase nave au fost rebotezate cu numele unor nave mai vechi din flota GSP, aflate în conservare.

Mai jos, imagini și detalii despre cele șase achiziții:

Caledonian Vanguard (redenumită GSP Pegasus) – navă de aprovizionare de 81.5 metri, construită în 2005

Caledonian Victory (redenumită GSP Perseu) – navă de aprovizionare de 81.6 metri, construită în 2006

Normand Progress (redenumită GSP Vega) – navă multifuncțională de 95 m, construită în 1999 – navă de manipulare/remorccare/aprovizionare, specializată în instalații submerse – a stabilit un record mondial la tracțiunea cu bolarzi, când a tras 304 tone

REM Provider (redenumită GSP Licorn) – navă de aprovizionare de68.2 m, construită în 2007.

Energean Force (redenumită GSP Bigfoot 3) – navă multifuncțională de 94,7 metri, construită în 1994, capabilă să foreze și să monteze conducte submers

Bassdrill Alpha (redenumită GSP Alpha) – barjă de foraj de 83,7 metri, construită în 2009 – presa spaniolă de specialitate a scris că nava a fost abandonată de fostul proprietar și că ar trebui casată

Sursa foto: Marine Traffic

Citește și:

Doneaza pentru sustinerea DobrogeaLive

Urmărește-ne pe: