TOP-ȘTIRIAsociația de Dezvoltare Durabilă Constanța a cheltuit 255.000 de lei, bani publici,...

Asociația de Dezvoltare Durabilă Constanța a cheltuit 255.000 de lei, bani publici, pentru imagine

Asociația de Dezvoltare Durabilă (ADD) a Județului Constanța a fost înființată în martie 2021 de Consiliul Județean și Primăria Municipiului Constanța. Președintele acestei Asociații este Ana-Maria Vătămanu, numită în funcție printr-o dispoziție a președintelui Consiliului Județean Constanța, Mihai Lupu. În primul an de activitate (2021), Primăria Constanța a finanțat-o cu 770.000 de lei, fără a beneficia de vreun serviciu, iar CJ cu 1.100.000 de lei.

Trebuie menționat faptul că ADD, înainte de a transmite ziarului „Dobrogea Live” răspunsurile solicitate, a simțit nevoia de a ne reaminti că, în primul an de activitate a acestei asociații a reușit să atragă fonduri nerambursabile în valoare de 140 de milioane de lei în beneficiul Consiliului Județean prin două proiecte de infrastructură finanțate prin programul Anghel Saligny. Doar că, ziarul nostru a explicat că acești bani au fost acordați județului Constanța prin voință politică, iar CJ obținea aceeași sumă și dacă depunea cererile de finanțare prin aparatul propriu.

Ana Maria Vătămanu (preș. ADD) și Vergil Chițac (primarul Constanței) foto: ADD
Ana Maria Vătămanu (preș. ADD) și Vergil Chițac (primarul Constanței) foto: ADD

Cât costă imaginea Asociației de Dezvoltare Durabilă a Județului Constanța

Vă prezentăm mai jos, pe scurt, cumpărăturile făcute de ADD în doar șase luni de existentă (decembrie 2021-mai 2022):

  • 17 mai 2022, ADD achiziționează servicii de agenții de presă dela SC Imart Production SRL, în valoare de 2.887 de euro (14.000 de lei);
  • 28 februarie 2022, ADD achiziționează servicii de relații cu publicul în valoare de 26.804 euro (130.000 de lei) de la SC Soleil Media SRL;
  • 16 februarie 2022 – ADD achiziționează servicii de agenții de presă de la Agerpres (Agenția Națională de presă), în valoare de 198 de euro
  • 15 februarie 2022 – ADD achiziționează servicii de publicitate de la AMICOM Revoluțion SRL, în valoare de 7.423 de euro (36.000 de lei)
  • 2 februarie 2022 – ADD achiziționează servicii de campanie de publicitate de la Tomis Agency Media, în valoare de 12.474 de euro (60.500 de lei)
  • 3 decembrie 2021 – ADD achiziționează servicii de relații cu publicul de la Soleil Media SRL, în valoare de 2.268 de euro (11.000 de lei)

Valoare totală: 52.055 de euro, aproximativ 255.000 de lei

ADD a explicat faptul că „necesitatea achiziției serviciilor de promovare și comunicare derivă din însăși calitatea ADD de persoană juridică de drept privat, entitate de sine stătătoare, a cărei activitate nu este subordonată activității membrilor fondatori”.

Deși a cheltuit 255.000 de lei în șase luni pentru imagine, ADD nu are nici la această oră măcar un site. Așadar, cât de reală este nevoia de imagine a acestei asociații finanțate din bani publici?

Mihai Lupu și Ana Maria Vatamanu sursa foto: FB/ADD
Mihai Lupu(președintele CJ Constanța) și Ana Maria Vatamanu sursa foto: FB/ADD

Finanțată din bani publici, netransparentă cu cheltuielile

„Dobrogea Live” a întrebat Asociația de dezvoltare Durabilă a Județului Constanța cum s-au materializat, până acum, aceste servicii de promovare, comunicare, publicitate. Am solicitat chiar câteva linkuri/dovezi ale aparițiilor media ce fac obiectul acestor achiziții. În schimb, ADD a refuzat să ne pună la dispoziție vreo dovadă concretă. „Materializarea serviciilor de comunicare și promovare ține de modul de desfășurare a relației contractuale dintre ADD și operatorul economic”, spune Asociația care a achiziționat serviciile respective din banii CJ Constanța și Primăriei Constanța, adică bani publici.

Ținând cont că pe 28 februarie 2022, ADD achiziționează cu 26.804 euro (130.000 de lei) servicii de relații cu publicul de la SC Soleil Media SRL, am fost curioși să aflăm mai multe detalii privind ofertele primite și de la alți competitori. Doar că, ADD ne-a atras atenția că aceste informații nu sunt de interes public, așa că nu a răspuns.

Ana-Maria Vătămanu a refuzat, de asemenea, să răspundă și ce servicii concrete a realizat firma SC Soleil Media SRL pentru Asociația de Dezvoltare Durabilă, ținând cont că este beneficiara a două contracte în valoare totală de 29.072 de euro.

FOTO: ADD

Metoda „abonament lunar” pentru același lucru

Ca să-și asigure „liniștea” în ceea ce privește imaginea publică, ADD, condusă de Ana-Maria Vătămanu, a adoptat metoda „abonamentului lunar”. Cu alte cuvinte: ai, n-ai treaba, plătești în fiecare lună. De observat că toate serviciile puteau fi achiziționate de la o singură companie, dar, în acest caz, doamna Vătămanu ar fi trebuit să facă o licitație publică, ceea ce îi punea piedici în plăcerea de a cumpăra cu bani mulți, dar din mai multe locuri, aceleași lucruri.

Valoarea achizițiilor menționate mai sus se împarte proporțional, pe mai multe luni, în funcție de „nevoile” ADD. În cazul celei mai mari achiziții, cea de 26.804 euro, abonamentul este pe zece luni, adică, 2680 de euro/lună.

Pentru ce plătim acești bani? Dacă dai un „search pe Google” nu se vede nimic, iar ADD a refuzat să ne răspundă. În schimb, în procedura de achiziție scrie (cu fraze parcă luate din manualele de PR) că banii sunt dați în perioada februarie-decembrie 2022 pentru „oferirea de servicii de comunicare și consultanță pentru evenimentele/activitățile pe care le derulează clientul. Activitățile derulate sunt: realizare și implementare campanii de comunicare; realizare și implementare strategie de comunicare/promovare agreată de către managementul instituției; realizare și implementare concept proiect/evenimente speciale; realizare, implementare și coordonare produse de comunicare; realizare proiecte speciale în parteneriat cu terți”.

Iar aceste servicii nu au fost destule. Doamna Vătămanu a simțit nevoia unui alt abonament, de data asta la firma AMICOM Revolution SRL cărora le plătește 6.000 de lei/lună, timp de 6 luni, pentru servicii de comunicare, informare și publicitate integrată (redactare comunicate de presă; diseminare comunicate de presă în media locală și națională; crearea unui plan de comunicare media; crearea și menținerea unui birou de presă în numele beneficiarului).

Deși achiziția a avut loc în februarie 2022, ne întrebăm unde sunt aceste comunicate de presă, unde sunt prezentările din media națională, iar de biroul de presă al beneficiarului nici nu poate fi vorba dacă observăm că solicitările media se fac direct către președintele ADD.

Un alt abonament, pentru 11 luni, și-a făcut ADD cu suma de 5.500 de lei/lună, la SC Tomis Agency Media. De data asta, asociația a achiziționat servicii de campanii de publicitate, adică același lucru pe care ar fi trebuit să-l facă și firmele menționate mai sus.

Dar shoppingul nu se oprește aici. Doamna Ana-Maria Vătămanu a simțit nevoia încă unui abonament plătit cu bani de la CJ și primărie. De data asta a cumpărat de la SC Imart Production, cu 2.000 de lei/lunar, timp de 7 luni, „servicii de dezvoltare și consolidare a unei strategii de promovare a unei mai eficiente vizibilități în presa scrisă, online și în mediul TV”. Cu alte cuvinte, înainte ca doamna Vătămanu să apară la televizor (pe unde o fi apărând), vine această firmă și o consiliază. Tot ei îi vor prezenta „rapoarte de analiză a gradului de vizibilitate și al impactului produs asupra imaginii și activității instituției…”

Citește și:

https://dobrogealive.ro/noul-director-al-delfinariului-iulian-calin-usr-investeste-peste-70-000-de-lei-in-campanii-de-imagine/

Doneaza pentru sustinerea DobrogeaLive

Urmărește-ne pe: