Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța nu reușește de ani buni să atragă călători. Lipsa multor curse aeriene care să facă legătura dintre Dobrogea și destinații căutate ale Europei a dus ca acest aeroport să fie în picaj. În luna iunie 2023, de exemplu, Aeroportul Mihail Kogălniceanu a fost tranzitat doar de 11.476 de pasageri, conform Asociației Aeroporturilor din România. În schimb, cel din Târgu Mureș, tot un exemplu, a avut în aceeași lună un trafic de pasageri de peste 23.000.
Conducerea Aeroportului M. Kogălniceanu Constanța a anunțat că Ministerul Transporturilor lucrează la un proiect de „conectivitate” între aeroport – Portul Constanța – municipiul Constanța și rețeaua feroviară TEN-T Core și parte a coridorului Rin-Dunăre.
Citește și: Cum va arăta Aeroportul M. Kogălniceanu Constanța după realizarea unui proiect de 230 de milioane de lei
Concret, se propune o soluție de conectivitate feroviară duală la Aeroport, în lungime de aproximativ 25 km, cale ferată simplă electrificată, care se compune din:
• o ramură principală civil-comercială în lungime de 11.2 km – va conecta Ramura Siutghiol cu Ramura Lumina pe o distanță de 3.3 km, punct final de conectare Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța;
• o ramură comercială-militară în lungime de 11.8 km – plecare sud-vest de localitatea Oituz, ocolind la est zona aeroportului și conectându-se cu Ramura Mihail Kogălniceanu – Cargo;
• două racorduri pentru realizarea conectivității cu calea ferata existentă, în lungime totala de 2 km.
Citește și: Aeroporturile din Constanța și Tulcea, în picaj. Câți călători apelează la serviciile lor
Costul total estimativ al proiectului este de 94.2 milioane de euro, dintre care 49,2 milioane de euro s-ar cheltui pe ramura civil – comercială, 39 milioane de euro pe ramura comercial – militară, 6 milioane de euro pe racorduri.
Citește și: Știați că în orașul Constanța a existat aeroport? Iată unde și în ce perioadă