Primăria Constanța ascunde informații publice despre activitatea consilierului Doru Iordache

Doru Iordache este unul dintre consilierii personali ai primarului Vergil Chițac, iar de ceva vreme este chiar omul care coordonează Departamentul de comunicare al Primăriei Constanța. Așa se face că sub bagheta lui, Primăria a reușit să încalce în mai multe rânduri legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile publice. Despre unele cazuri a scris Dobrogea Live.

Ce a solicitat „Dobrogea Live” primăriei

Deoarece același Doru Iordache apare și în comisii de evaluare a ofertelor unor achiziții publice de milioane pe care Primăria Constanța le realizează, publicația noastră a dorit să afle care îi sunt atribuțiile concrete în cadrul Primăriei municipiului Constanța.

De asemenea, am solicitat administrației locale, în baza aceleiași legi 544/2001, să ne pună la dispoziție informații despre numărul comisiilor de evaluare a unor licitații publice organizate de primăria Constanța din carea făcut parte Doru Iordache de la numirea sa în funcția de consilier personal al primarului Vergil Chițac. Desigur, am cerut în fiecare caz să ni se atașeze copia dispoziției primarului prin care consilierul său personal este desemnat în aceste comisii.

Nu în ultimul rând, am solicitat Primăriei să ne indice cadrul legal (articolul și legea) care permite ca un consilier personal al primarului să fie desemnat membru în comisii de valuare a ofertelor unor licitații publice.

Citește și: Firma care a construit noua casă a lui Vergil Chițac a câștigat trei contracte cu Primăria Constanța

Primăria ascunde fișa postului consilierului

Primăria municipiului Constanța ne-a transmis că, în conformitate cu prevederile Legii 544/2001 -art.2, lit.b și c: b) prin informaţie de interes public se înţelege orice informaţie care priveşte activităţile sau rezulta din activităţile unei autorităţi publice sau instituţii publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informaţiei; c) prin informaţie cu privire la datele personale se înţelege orice informaţie privind o persoana fizică identificată sau identificabilă. 

Citește și: Primăria Constanța revine în vizorul DNA. Vergil Chițac, Andrei Talpeș (CSM Constanța) și Alin Vintilă, chemați la declarații UPDATE

Raportat la art.12 alin.1 lit.d din același act normativ: 1) Se exceptează de la accesul liber al cetăţenilor, prevăzut la art. 1 şi, respectiv, la art. 11^1, următoarele informaţii: d) informaţiile cu privire la datele personale, potrivit legii; 

Prin urmare deoarece, pe de o parte, informațiile solicitate nu privesc activitatea instituției și, de asemenea, ele sunt referitoare la o persoană fizică, iar exprimarea textului legal este „orice informație”, din punct de vedere al protecției datelor cu caracter personal, datele solicitate nu pot fi eliberate”, răspunde Primăria.

Doar că, Dobrogea Live nu a solicitat datele cu caracter personal ale lui Doru Iordache, astfel de date nu ne interesează. publicația noastră a solicitat date referitoare la activitatea sa în cadrul instituției publice, activitate pentru care este plătit cu bani publici.

Mai departe, Primăria Constanța ne transmite că „legalitatea desfășurării procedurii de achiziție se face de către ANAP atât în procedură ex-ante, cât și pe tot parcursul derulării acesteia. Conform legii 98/2016 privind achizițiile publice, procedura de achiziție se face transparent, cu publicare în SEAP și pe site-ul instituției, toți participanții având posibilitatea contestării rezultatului”.

Citește și: Primăria Constanța confirmă ancheta DNA în care sunt implicați Vergil Chițac și Horia Constantinescu

Și în acest caz, Primăria încalcă legea 544/2001 deoarece nu oferă informațiile solicitate de noi – numărul comisiilor, dispozițiile primarului și cadrul legal – ci răspunde cu totul altceva. Dobrogea Live NU a întrebat cine se ocupă de verificarea legalității procedurilor de achiziții și nici cum se desfășoară aceasta.

Prin astfel de răspunsuri, care nu au niciun fel de legătură cu solicitarea noastră, Primăria condusă de Vergil Chițac dovedește clar că îngrădește accesul liber al cetățenilor la informațiile publice referitoare la activitatea administrației locale.

Citește și:

Urmărește-ne pe:

Doneaza