Miercuri, 3 februarie, Guvernul a adoptat proiectul de lege pentru modificarea Legii nr. 173/2020 privind unele măsuri pentru protejarea intereselor naţionale în activitatea economică. „Listarea unor pachete minoritare de acțiuni pe bursă nu înseamnă PRIVATIZARE, ci șansa de modernizare, de a face investiții, de care, evident, va beneficia fiecare român”, a declarat ministrul Energiei Virgil Popescu.
Deputatul AUR, Dumitru-Viorel Focșa, va avea miercuri, 10 februarie, o declarație politică în cadrul Parlamentului. Deputatul va vorbi despre intenția Guvernului de a vinde acțiuni la „obiective strategice”. Totodată, Focșa îi cheamă pe constănțeni în stradă.
„Cum să vinzi, fie și într-un pachet minoritar, acțiuni pe care statul le deține astăzi la Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile sau Aeroportul Mihail Kogălniceanu, ca să mă refer strict la trei dintre obiectivele de importanță geo-strategică aflate pe raza județului pe care îl reprezint în Parlament? De fapt, nu cum, ci mai degrabă de ce?”, se întreabă Dumitru-Viorel Focșa.
Mai departe, deputatul spune că „vânzarea României este inacceptabilă, indiferent care este miza politică, fie că este aderarea la spațiul Schengen, după cum se vehiculează, fie că este liniștea guvernării pe tremen lung.”
Citește și: Ministrul Transporturilor exclude posibilitatea ca Portul Constanța să fie vândut
În schimb, Marian Crușoveanu, deputat PNL, dă asigurări că Portul Constanța va rămâne al României.
„Având în vedere că situația Portului Constanța este una complexă, din perspectivă juridică, atrage mereu aceste rumori și suspiciuni de vânzare…Din discuțiile purtate zilele acestea, atât cu reprezentanții instituției, cât și cu agenți economici care își desfășoară activitatea în port, am înțeles că aceste știri care apar periodic sunt interpretative și departe de realitate. Este un mod greșit de interpretare a legii, mai ales că Portul Constanța nu se află în acea listă care a circulat în mass media. În plus, din perspectivă juridico-tehnică, este imposibil ca acesta să fie vândut sau privatizat”, spune Crușoveanu care susține că va adresa o întrebare ministrului Transporturilor pe această temă.
Și Bogdan Huțucă, liderul PNL Constanța, deputat, spune că nu a auzit de o dezbatere guvernamentală pe această temă legată de APC. „Privatizarea autorității portuare este un subiect ce naște întrebări dificile din prisma oportunității și a modalității în care s-ar putea realiza.”
Deputatul PSD Lucian Lungoci consideră Portul Constanța unul dintre pilonii de dezvoltare ai județului. De aceea, listarea la bursă a unor acțini dovedește faptul că, spune deputatul, Guvernul Cîțu nu are „nici un program de dezvoltare sau măcar o idee în privința creșterii volumului de marfă tranzitată (scăderea taxelor ar fi o soluție), astfel încât armatorii să nu își direcționeze navele spre alte porturi europene”.