Ultimele ȘtiriMinistrul Transporturilor exclude posibilitatea ca Portul Constanța să fie vândut

Ministrul Transporturilor exclude posibilitatea ca Portul Constanța să fie vândut

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode a declarat că exclude posibilitatea ca Portul Constanța să fie vândut, așa cum acuză unele voci din opoziție.

Pe de altă parte, Bode a avertizat că în lipsa unor investiții rapide în infrastructura fluvială, rutieră și feroviară, Portul Constanța riscă să rămână izolat.

„Portul Constanţa astăzi are o poziţie strategică. Dacă în următorii ani nu investim în portul Constanţa, dacă nu investim în conexiunea rutieră şi feroviară cu portul, dacă nu dezvoltăm infrastructura de transport pe Dunăre, Portul Constanţa în câţiva ani de zile va fi obiectiv turistic, pentru că tot ce înseamnă transport pe zona de nord ne ocoleşte, iar China vine agresiv prin zona de sud. Investesc foarte mult şi ne ocolesc şi va ocoli această rută de sud dacă nu ştim să valorificăm poziţia strategică, conexiunea cu Dunărea, conexiunea la infrastructura feroviară şi rutieră europeană”, a explicat, potrivit Agerpres, ministrul de resort.

Trafic record de mărfuri

În prezent, Administrația Porturilor Maritime Constanța (APMC) are puțin peste 900 de salariați și este al treilea cel mai mare angajator în orașul de malul mării, după Raja și Polaris.

Potrivit unui comunicat al companiei, anul trecut s-a înregistrat cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime româneşti, consemnându-se o creştere cu 8,64% comparativ cu 2018.

Până la acest trafic de mărfuri record, în top figurau rezultatele înregistrate în anii 1988 şi 2008.

„Traficul total de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat 66.603.292 tone în anul 2019, o creştere de 8,64% faţă de 61.303.774 tone în 2018, fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime româneşti. Până la acest trafic record, în top figurau rezultatele înregistrate în anul 1988, de 62,3 milioane tone şi în anul 2008, de 61,8 milioane tone”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, în traficul total, cea mai mare pondere, de 32%, o deţin cerealele, urmate de petrol brut 12,1%, articole diverse 9,9%, produse petroliere 9,5%, minereuri de fier, deşeuri de fier 7,8%, îngrăşăminte (naturale şi chimice) 6%, minereuri şi deşeuri neferoase şi combustibili minerali solizi, fiecare cu 5,8%.

Foto: Wikipedia

Doneaza pentru sustinerea DobrogeaLive

Urmărește-ne pe: