18.4 C
Constanța
miercuri, iunie 16, 2021
AcasăPrimării DobrogenePROFIL DE CANDIDAT. Daniel Dumitrescu (PNL): „Năvodari suferă teribil la toate...

PROFIL DE CANDIDAT. Daniel Dumitrescu (PNL): „Năvodari suferă teribil la toate capitolele. Termoficarea este aproape în colaps”

„Profil de candidat” este o rubrică temporară pe care publicația „Dobrogea Live” o pune la dispoziția candidaților la primăriile orașelor din Dobrogea, secțiune unde aceștia se prezintă și răspund întrebărilor noastre. Întrebările adresate sunt aceleași pentru toți candidații, iar răspunsurile nu sunt interpretate editorial.

Daniel Dumitrescu (43 ani, căsătorit, doi copii), de profesie subinginer mecanic, este candidatul Partidului Național Liberal pentru funcția de primar al orașului Năvodari. Membru al Partidului Național Liberal din anul 2003, Daniel Dumitrescu este la al doilea mandat în Consiliul Local Năvodari.

Dobrogea Live: Care sunt cele mai importante trei proiecte pe care le aveți implementa în cazul în care veți reuși să obțineți postul de primar al orașului Năvodari?

Daniel Dumitrescu: Orașul suferă teribil la absolut toate capitolele și sunt foarte multe de făcut, de îndreptat, deci este destul de complicat de ales doar trei proiecte.

Cu toate acestea, din discuțiile pe care le-am avut deja cu oamenii am înțeles că unul dintre marile lor necazuri este problema căldurii și a apei calde. Sistemul local de termoficare este aproape de colaps dar primăria continuă să pompeze anual sume importante pe ajutoare de încălzire, pe subvenția pentru diferența de preț etc, sume care se duc, de fapt, într-un sac fără fund. Acești bani ar putea fi investiți în rețeaua de gaze, să ducem gazele la scara blocurilor. Ajutorul primăriei ar putea veni în acest moment, la subvenționarea proiectului de scară, plus acordarea unui procent din costul total al centralei, de exemplu. Este o formă de cointeresare a celui care va beneficia de acest ajutor.

În plus, nu trebuie să uitam Programul național de racordare la rețeaua de distribuție a gazelor naturale, așa cum PNL a promis prin Programul național de investiții și relansare economică a României. Este șansa cea mare a primăriilor de a aduce gaze în casa oamenilor, vorbim de 85% fonduri nerambursabile și 15% finanțare guvernamentală. Practic, trebuie doar să faci proiectul, banii sunt acolo, așteaptă să fie cheltuiți.

Următorul mare necaz al năvodărenilor este, evident, cel legat de infrastructură, practic toata lumea cunoaște problemele grave legate de traficul spre și dinspre Năvodari, mai ales în sezonul estival, dar și situația străzilor din interiorul orașului sau Mamaia Sat. Încă există zeci de străzi care nu au văzut asfalt niciodată și care devin un adevărat pericol atunci când plouă. Degeaba punem panseluțe în centrul orașului dacă la trei străzi depărtare un șofer își nenorocește mașina în gropi și hârtoape. Toți primarii de până acum ai orașului Năvodari au făcut o pasiune ciudată pentru centrul orașului, eu o să lucrez exact invers, dinspre exterior, spre interior, voi porni de la cele mai nenorocite străzi, mă voi asigura că acea stradă are tot ce trebuie, canalizare, gaze, asfalt, trotuare, lumină etc. În felul acesta, în patru ani vom aduce la același nivel toate străzile, iar cele de la periferie vor fi măcar la nivelul celor din centru.

Al treilea proiect despre care vreau să vorbesc este direcționat către copii și părinți. Se va numi „Școala fără ghiozdan” și pleacă de la o simplă constatare: ghiozdanul depășește de cele mai multe ori jumătate din greutatea copilului. Ghiozdanul a devenit o povară, și la propriu, și la figurat. Copiii pot lăsa manualele acasă iar la școală vor lucra pe echipamente specifice, mai ales că tabla inteligentă nu mai este o noutate pentru nimeni iar majoritatea cărților de studiu exista deja în format electronic.

Este știut, și dovedit de statistici, faptul că unul din trei elevi suferă de scolioză şi are nevoie urgenta de tratament. Dar la tratament nu ajung niciun sfert, astfel că restul vor deveni adolescenții care termină școala cu coloana vertebrală deformată.

Care considerați că sunt cele mai mari trei probleme cu care se confruntă în prezent orașul Năvodari?

După cum spuneam mai devreme, probleme sunt multe.

În plus față de ce am discutat deja, aș adăuga cele peste 1.000 de gospodării din oraș și Mamaia Sat care nu beneficiază de canalizare. În cifre simple, avem 2.300 de persoane în Năvodari, 1.620 în Mamaia Sat și 1.300 în zona Peninsula, adică un total de peste 5.200 de persoane. Asta înseamnă că 16% din populație nu are acces la serviciul de canalizare, este o cifră rușinoasă, mai ales că Năvodari este de doi ani stațiune turistică de interes național deci are prioritate absolută la atragerea de fonduri europene.

Putem discuta și despre Termica Distribuție Năvodari, o societate aflată în moarte clinică din cauza datoriilor pe care le are către furnizorul de căldură și apă caldă, iar aici vorbim de un management falimentar.

Putem adăuga pe listă și lipsa de interes pentru valorificarea întregului areal de apă din zona orașului, lacul Siutghiol, lacul Tașaul. Chiar și zona litorală, acolo unde, spre exemplu, PNL Năvodari a finalizat cu succes demersurile pentru ca o porțiune din plajele din zona orașului să revină năvodărenilor. Este un proiect de hotărâre inițiat de mine prin care primăria se angajează să participe la licitațiile pentru închirierea plajelor organizate de Direcția Apelor Dobrogea-Litoral. Asta înseamnă că locuitorii orașului vor avea acces liber la un sector de plajă care urmează să fie curățat și amenajat pentru ca năvodărenii, și nu numai, să se bucure pe deplin de beneficiile unei zile perfecte de plajă.

Care este viziunea dvs. despre funcționarea eficientă a aparatului administrației publice locale?

Funcționarii vor deveni mai eficienți atunci când va exista o registratură electronică, în adevăratul înțeles al cuvântului, registratură ce va transforma procedurile specifice dintr-o sursă de probleme și cost într-o versiune simplificată și utilă primăriei. Ea va permite înregistrarea, urmărirea, validarea și utilizarea informațiilor rapid, eficient și sigur. Cetățenii vor putea verifica de acasă traseul petițiilor lor și vor știi în fiecare clipă în ce stadiu se află acestea.

În prezent, majoritatea documentelor din primărie sunt stocate în spații nestructurate și îngrămădite în dosare, bibliorafturi sau dulapuri, de unde se pot arhiva foarte greu.

Cum veți relaționa cu un Consiliu Local în care, de exemplu, formațiunea politică pe care o reprezentați nu va avea majoritatea voturilor?

Pentru mine nu este o problemă relația cu un Consiliul Local în care nu am majoritate, PNL s-a aflat în opoziție și până acum, dar sperăm ca după alegerile din toamnă acest lucru să se schimbe. Voi propune ca fiecare ședință de consiliul local să fie transmisă în direct, pe conturile de social-media care aparțin primăriei. Acest lucru se va întâmpla și cu ședințele comisiilor de specialitate, astfel încât oamenii vor avea o imagine cât mai aproape de realitate asupra modului în care sunt abordate temele de interes general.

Care considerați că sunt principalele calități care vă recomandă pentru funcția de administrator al orașului?

Au trecut 17 ani de când am îmbrățișat principiile democratice și valorile liberale, și cred, la fel ca în prima zi, că acesta este modul corect de a face politică. Sunt deja la al doilea mandat de consilier local și pot spune că știu exact care sunt problemele orașului dar, mai ales, soluțiile acestora.

Cele mai populare

Recent Comments