Turism„Nu e un simplu logo”. Cât a costat controversatul brand turistic „Tu...

„Nu e un simplu logo”. Cât a costat controversatul brand turistic „Tu și Tulcea”

Organizația de Management al Destinației (OMD) Turistice Municipiul Tulcea a prezentat în urmă cu două zile noul brand turistic al orașului și identitatea vizuală asociată acestuia – „Tu și Tulcea”. Imediat, imaginile au stârnit multe controverse pe rețelele sociale.

„Realizarea acestui brand reprezintă primul pas în adoptarea unei abordări profesioniste de promovare și dezvoltare a turismului din municipiul Tulcea, obiectiv asumat de nou înființata Organizație de Management al Destinației Turistice Municipiul Tulcea”, spun cei din OMD Tulcea.

Citește și: Aeroportul Tulcea, care a înregistrat doi pasageri în trei luni, organizează „Ziua porților deschise”

„Reușita” vine în urma unui efort susținut de câteva luni la care au participat activ și membrii OMD-ului, adică reprezentanții mediului privat din HoReCa. În etapele de început ale demersului au fost implicați și tulcenii prin intermediul unui chestionar public privind percepția asupra potențialului turistic al municipiului, cercetare care a strâns aproximativ 1000 de respondenți.

Cât a costat brandul turistic

Alexandru FILIP, managerul destinației turistice Municipiul Tulcea a declarat pentru Dobrogea Live că „tot pachetul a însemnat o investiție de 15.000 euro și a inclus identitatea vizuală, manualul de comunicare, strategia de marketing, concept grafic pentru pliant, broșură și hartă, inclusiv tricouri, șepci și alte materiale de branding, steaguri și mashuri pentru outdoor și multe altele. Vreau să subliniez clar că nu e un simplu logo.”

Citește și: Deputatul George Șișcu (PNL), „îngrijorat” la TV de soarta drumului expres Tulcea-Constanța. Ca parlamentar, nu a făcut nimic

Filip a mai adăugat că brandul turistic este rezultatul câtorva luni bune de muncă, iar în tot procesul de creație, inclusiv decizional, au fost implicați cei 23 de membri din OMD.

Explicațiile celui care a creat brandul

Tulcean la origine, în prezent specialist în comunicare în cadrul agenției de comunicare și branding SCREEN NATIVE, recunoscut la nivel național, Mugur Pătrașcu este cel care a realizat noul brand turistic al municipiului Tulcea.

„Noul brandul turistic al orașului spune tuturor că Tulcea iese din amorțeală, că Tulcea vrea să facă lucrurile altfel, că s-a trezit. Niște oameni, niște operatori de servicii turistice, o administrație, catalizează energiile acestui oraș și vor să stabilească aici o propunere coerentă pentru cei care vizitează Tulcea. «Tu și Tulcea» este o apropiere de ceva esențial din tine. Ești într-o relație cu Tulcea pentru că ești parte din ce este Tulcea. Este o regăsire personală. E ceva ce descoperi dupa ce petreci puțin timp aici. «Tu și Tulcea» este promisiunea unei relații, după o experiență. «Tu și Tulcea» plasează turistul într-o relație de familiaritate cu orașul. Orice vizită aici transferă turistului din esențele locale, îl face să se regăsească în valorile locale, îi oferă de fapt experiența de locuitor, ceea ce, în termeni de turism, reprezinta experiența supremă”, spune Pătrașcu.

Citește și: „Baronul Deltei” s-a răzgândit. Horia Teodorescu va candida pentru un nou mandat la Consiliul Județean Tulcea

Doneaza pentru sustinerea DobrogeaLive

Urmărește-ne pe:

2 COMENTARII

  1. Munca aceasta in echipa se va vedea peste un an sau doi. Numai in echipa putem schimba ceva din blazarea aceasta care a cuprins Tulcea. Si chiar daca voci impertinente dar si prafuite in acelasi timp zic ca nu merita efortul, noi, cei din OMD zicem ca …hai sa vedem ce va fi in doi trei ani. Si daca schimbam ceva le inchidem gura acestor pseudoziaristi? Sau acestor facatori de nimic decat postari pe fb fara relevanta? Noi zicem ca echipa asta a noastra de la OMD Tulcea va schimba ceva si primul exemplu este ca din ideile noastre a iesit si acest festival al scrumbiei. In nici doua luni a fost nascut, crescut, scos pe piata. Si a fost fain. Vorbim anul viitor? Pana atunci , latraii de serviciu vor toca orice actiune, schimbarea nu prieste…Sa avem speranta ca un pas a fost facut…..

    • Probabil ca nu intelegeti …
      pentru ca stiti foarte putin.
      Daca ati fi stiut ati fi facut corectura esentiala pentru acest articol …
      PS
      Pestii au habitat in toata lumea, nu doar la sau langa Tulcea …

Comentariile sunt închise.