Digul de larg al Portului Constanța, cea mai mare structură de acest fel din România, a fost redeschis publicului după un an de acces restricționat din motive de siguranță, potrivit unui răspuns pentru Dobrogea Live, transmis de Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.
Pe construcția hidrotehnică, cunoscută și sub numele de Digul de Nord, este permis doar accesul pietonal și cu bicicleta, pe intrarea de la Poarta 1 a Portului Constanța.
Accesul pe dig, permis între orele 6 și 22
Decizia de anul trecut, de a închide digul pentru public, a venit în urma unei alte hotărâri din anul 2017, prin care a fost restricționat accesul auto pe dig deoarece „nu are statut de drum public deschis circulației autovehiculelor, iar acesta este o construcție hidrotehnică ce are ca scop protejarea bazinului portuar și sporirea siguranței navelor”.
„Digul de larg din portul Constanța a fost redeschis pietonilor și bicicliștilor, zilnic, între orele 6 și 22. Accesul a fost permis încă din 21 iulie 2020. CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța nu intenționează să mai restricționeze accesul pentru pietoni și bicicliști.”, se arată în răspunsul APMC.
Digul de larg al Portului Constanţa are o lungime de 5.900 metri, după ce în anul 2015 au fost finalizate lucrările de prelungire a acestuia de la 4850 metri. În urma acestor lucrări digul a fost adus la lungimea din proiectul inițial.
Pentru prelungirea digului de larg s-au folosit aproximativ 16.000 de elemente prefabricate de beton, aproximativ 3 milioane tone de piatră şi 11.000 metri cubi de beton turnat în coronament.
Prelungirea digului cu încă un kilometru a fost realizată cu scopul de a îmbunătăţi condiţiile de exploatare prin diminuarea valurilor în întreg acvatoriul portuar, sporirea siguranţei navelor prin asigurarea unei protecţii a şenalelor de circulaţie a navelor şi reducerea efectelor distructive ale valurilor asupra amenajărilor din incinta portuar.
Proiectul a fost finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene (85%) şi de la bugetul statului (15%), în conformitate cu contractul de finanţare nr.29/29.01.2010. Valoarea proiectului a fost de 616.104.412 lei. Constructor a fost Van Oord Dredging and Marine Contractors, iar consultant – Haskoning DHV Netherlands BV.
Sursă foto: ciclism.ro