- Fostul administrator public al orașului afirmă că la mijloc sunt interese imobiliare
Strategia de marketing al destinației Mamaia-Constanța, un document depus recent la Ministerul Turismului de către Organizația de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța, prevede extinderea traseului telegondolei din Mamaia ’’în vederea îmbunătățirii infrastructurii turistice și creșterii atractivității stațiunii.
Pe de altă parte, Primăria Constanța propune desființarea completă a telegondolei și traseului de 2 km, așa cum se arată în actualizarea PUZ Mamaia, document aflat în consultare publică.
Practic, asistăm la două proiecte de dezvoltare a stațiunii Mamaia care se bat cap în cap, cel puțin în privința viitorului telegondolei.
Astfel, Strategia de marketing al destinației Mamaia-Constanța prevede:
- În vederea îmbunătățirii infrastructurii turistice și creșterii atractivității destinației noastre, propunem o colaborare între OMD Mamaia-Constanța, Primăria Municipiului Constanța și S.C. Telegondola pentru extinderea circuitului de telegondolă conform următoarelor:
Extinderea circuitului de telegondolă pentru a include cel puțin următoarele puncte de interes: Lacul Tăbăcăriei, Bazinul de înot, Satul Vacanță, Perla, Albatros, Rex, Zona Butoaie, Summerland și orice alte puncte agreează membrii OMD.
În contradicție cu proiectul OMD Mamaia Constanța, PUZ-ul comandat de Primărie prevede:
- Având în vedere impactul vizual şi funcţional pe care stâlpii rețelei de telegondolă îl au asupra cadrul construit al unor zone şi subzone istorice de referință, fiind prezenţi inclusiv în zona de protecție a monumentului istoric Cazinoul din Mamaia, se propune desființarea întregii rețele, în urma unei atente analize cost – beneficiu de funcționare a acestui tip de infrastructură.
Argumentul pentru desființarea telegondolei este neverosimil, în condițiile în care traseul actual al telegondolei abundă de clădiri ridicate haotic și ilegal, care sluțesc aspectul stațiunii mult mai mult decât stâlpii telegondolei.
O teorie legată de motivul pentru care conducerea primăriei vrea să desființeze telegondola a fost emisă de fostul administrator public al orașului, Felicia Ovanesian, care afirmă că Vergil Chițac intenționează faciliteze ridicarea de construcții sub rețeaua de 2 km.“Pentru cine nu a înțeles, scopul real al dispariției telegondolei este acela de a se putea construi pe niște terenuri traversate de traseul telegondolei”, a scris Ovanesian pe pagina sa de Facebook.
De asemenea, consilierul municipal Cătălin Iacob susține că “personal, nu sunt de acord cu această inițiativă. Telegondola reprezintă o atracție importantă pentru stațiune și cred că ar trebui extins traseul, nu desființat”.
În strategia OMD Constanța – Mamaia, elaboratorii nu doar recomandă extinderea traseului telegondolei, ci propun ca Organizația să intre în acționariatul societății care administrează instalația.
“OMD Mamaia-Constanța poate evalua oportunitatea intrării în acționariatul S.C. Telegondola pentru a facilita armonizarea activității și pentru a asigura o coordonare eficientă între cele două entități în vederea promovării și gestionării corespunzătoare a noilor puncte de interes”, se arată în Strategia de marketing al destinației Mamaia-Constanța.
Telegondola Mamaia SRL a fost înființată în anul 2003, iar asociații sunt Mamaia SA, companie de stat (53,49%) și Municipiul Constanța (46,51%).
Anul trecut, societatea a realizat o cifră de afaceri de 4,4 milioane lei.
Îți recomandăm și: