16.4 C
Constanța
marți, septembrie 28, 2021
AcasăPrimării DobrogenePROFIL DE CANDIDAT. Mircea-Titus Dobre (Pro România): Avem pregătit un calendar al...

PROFIL DE CANDIDAT. Mircea-Titus Dobre (Pro România): Avem pregătit un calendar al proiectelor de modernizare a Constanței

„Profil de candidat” este o rubrică temporară pe care publicația „Dobrogea Live” o pune la dispoziția candidaților la primăriile orașelor din Dobrogea, secțiune unde aceștia se prezintă și răspund întrebărilor noastre. Întrebările adresate sunt aceleași pentru toți candidații, iar răspunsurile nu sunt interpretate editorial.

Mircea-Titus Dobre (41 ani) este președintele formațiunii locale a partidului Pro România și este candidatul organizației pentru funcția de primar al Municipiului Constanța. S-a născut în cartierul constănțean Tomis Nord, în 2012 devine deputat în Parlamentul României, iar în mandatele guvernelor Grindeanu și Tudose a ocupat portofoliul de ministru al Turismului.

Dobrogea Live: Care sunt cele mai importante trei proiecte pe care le veți implementa în cazul în care veți reuși să obțineți postul de primar al Municipiului Constanța?

Mircea-Titus Dobrel: În situația în care se află Constanța, nu putem discuta despre cele mai importante trei proiecte. Sunt particularități ale fiecărei zone, ale fiecărui cartier, deci trebuie realizate sistematizări ale zonelor sau cartierelor respective. Am început prezentarea problemelor, dar și a soluțiilor, înainte de declanșarea pandemiei, iar în aceste luni, până în ziua votului, vom prezenta săptămânal proiectele PRO România pentru o Constanța sănătoasă. Toate aceste soluții le-am identificat după întâlnirile avute cu constănțenii din fiecare zonă, din fiecare cartier, iar noi, echipa de la PRO România Constanța, am hotărât realizarea unui program coerent, pe termen scurt, medius și lung.

Care considerați că sunt cele mai mari trei probleme cu care se confruntă în prezent Municipiului Constanța?

Aglomerația, cauzată de lipsa sistematizării urbanistice, sufocarea orașului și, implicit, a constănțenilor, prin neglijarea administrării corecte a zonelor verzi – și lipsa acestora, care se simte din ce în ce mai acut – precum și lipsa perspectivelor unui oraș turistic de nivel european, curățenia etc. Aceste probleme generează, la rândul lor, multe altele. Aglomerația îi afectează pe constănțeni mai ales în sezonul turistic, atunci când orașul ar trebui să fie înfloritor, dar mai ales funcțional. Totul pleacă de la lipsa gestionării corecte a spațiului, a locurilor de parcare, care s-au extins haotic pe toate zonele care pot fi ocupate de mașini: spațiile verzi din jurul blocurilor de locuințe trotuarele, chiar și străzile dintre blocuri. Haosul deranjează pe toată lumea, nu doar vizual, pentru că în atâția ani nu s-au făcut proiecte pentru reorganizarea orașului, nu s-au găsit și, evident, nu s-au implementat soluții pentru a rezolva problema aglomerării haotice, deși aceste soluții există, la fel cum putea exista și buget pentru implementarea lor. Același lucru pot spune despre problema spațiilor verzi și despre cea a nevoii de a transforma orașul într-unul turistic, pentru că potențialul este maxim.

Care considerați că sunt principalele calități care vă recomandă pentru funcția de administrator al orașului.

Experiența mea, pe care mulți o cunosc, dar și faptul că sunt constănțean, cunosc și iubesc acest oraș, știu care sunt problemele și cum se pot rezolva. Am demonstrat deja, ca deputat, acum la cel de-al doilea mandat, dar și ca ministru al Turismului, că am făcut tot ce am putut, pentru a sprijini municipiul și județul Constanța, deși proiectele majore, care s-ar fi putut realiza doar cu ajutorul factorilor locali de decizie, au fost îngropate, în ultimii patru ani, de cei care conduc județul și municipiul Constanța. Din păcate. Și tocmai de aceea îmi doresc să mai încerc o dată să fac acele proiecte plus multe altele pentru Constanța. Cei care cunosc modul de lucru din zona administrativă știu exact ce presupune activitatea unui parlamentar sau a unui ministru. A nu se confunda cu aparițiile „pe sticlă”, pentru că un politician vizibil sau foarte vocal nu este, neapărat, unul care face treabă. Poate toată lumea a auzit de voucherele de vacanță, unii au și beneficiat de ele, fie ca turiști, fie ca proprietari de unități de cazare, dar puțini s-au întrebat cum s-a ajuns la realizarea unei ordonanțe de urgență pentru bugetarea acestor vouchere de vacanță și acordarea lor. Vă pot spune că am muncit, împreună cu echipa de la Ministerul Turismului, 6 luni din anul 2017, pentru a obține votul acestei ordonanțe, lucru pe care cei care au condus Turismul înaintea mea n-au reușit să-l facă. Acum pot spune că am o echipă cel puțin la fel de bună, la PRO România Constanța, iar împreună, așa cum ați văzut deja, am identificat problemele municipiului Constanța și ale constănțenilor, am găsit soluții, deja am scris proiecte care pot fi bugetate, în cel mai scurt timp, deci și implementate. Avem pregătit și un calendar al implementării proiectelor de modernizare a orașului, pentru a-l reda, cu adevărat, constănțenilor.

Care este viziunea dvs. despre funcționarea eficientă aparatului administrației locale?

Bună credință, voință, profesionalism, implicare, omul potrivit la locul potrivit. Este formula de succes a oricărei echipe, a oricărui proiect, aceeași formulă care aduce profit, dacă pe baza ei funcționează o companie privată, și care poate aduce profit întregii comunități, dacă se aplică în administrație. Pe același principiu m-am bazat și atunci când am condus Ministerul Turismului, am lucrat în echipă, am reușit să facem un cadru legal pe baza căruia se puteau rezolva multe probleme, apoi am continuat la PRO România să lucrez cu oameni de foarte bună calitate, profesioniști în mai multe domenii. Știu cât de mult înseamnă resursa umană, profesionalismul, dorința de a realiza lucruri importante pentru oameni, iar aceste caracteristici reprezintă baza bunei funcționări a aparatului de stat.

Cum veți relaționa cu un Consiliu Local în care, de exemplu, formațiunea politică pe care o reprezentați nu va avea majoritatea voturilor?

Cooperarea între părți este esențială, pentru binele orașului și al constănțenilor. Așa cum am inițiat sau am votat proiecte importante, împreună cu reprezentanții altor partide, pentru binele românilor, la fel trebuie să colaborăm și la nivel local, pentru că nu ne batem politic în administrația publică. Asta este viziunea mea, a fost întotdeauna așa și nu-mi voi schimba comportamentul. Sunt localități distruse de luptele politice din consiliile locale, dar este aberant să existe această luptă atunci când cei aleși de cetățeni trebuie să rezolve problemele comunității, nicidecum să creeze altele noi. Așa cum am mai făcut-o și ca deputat sau ca ministru, voi promova dialogul constructiv, cu toți ceilalți, astfel încât să găsim împreună cele mai bune variante de implementare a proiectelor pentru Municipiul Constanța.

Care este orașul (la nivel național sau internațional) cu modelul de administrație pe care îl admirați cel mai mult?

Am luat ca model Sydney, cel mai mare oraș din Australia, situat pe malul unuia dintre cele mai frumoase golfuri din lume, cu celebrul port natural pe care navigatorul britanic James Cook l-a botezat, în 1770, Port Jackson. Sydney este, în Australia, cel mai mare oraș, cel mai mare centru industrial, cultural și financiar, cel mai mare port, cel mai mare nod de comunicație, dar și cel mai corect administrat. În centrul orașului se află și cea mai mare aglomerație de zgârie-nori, de magazine, de galerii, de baruri și de restaurante, dar nu și aglomerație în trafic, nu mașini parcate pe străzi și pe trotuar, locuitorii orașului și turiștii pot ajunge din oricare punct A, în oricare punct B, fără a ocoli prin alte puncte C, D,E, etc, așa cum se întâmplă în Constanța. Tocmai pentru că administrația locală a gestionat foarte bine problema organizării urbane. Am luat acest exemplu ca model pentru unele proiecte de sistematizare ce sunt necesare în Municipiul Constanța.

Prezentare personală

„M-am născut în Constanța, pe 20 decembrie 1978, și am crescut în cartierul Tomis Nord, mai exact, pe strada Cișmelei.

Din anul 2001, după finalizarea cursurilor universitare, am început să lucrez în compania familiei, pe zona de marketing și vânzări, până în anul 2012 când am intrat în Parlamentul României. 

În primul mandat am avut mai multe inițiative legislative, dintre care, una dintre cele mai importante pentru mediul de afaceri din domeniul turismului, este Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activități, o lege la care am lucrat foarte mult împreună cu toate federațiile patronale și asociațiile de profil din România, deoarece toate lucrurile bune se fac în echipă, cu oameni profesioniști și competenți.

Al doilea mandat l-am început din poziția de ministru al Turismului, ce a durat până în luna ianuarie 2018. Împreună cu cei din minister am reușit să implementez foarte multe dintre proiectele care alcătuiau capitolul Turism din programul de guvernare, capitol ce a fost scris de mine, împreună cu federațiile și asociațiile de profil.

Din momentul începerii pandemiei am propus și inițiat proiecte de legi pentru susținerea angajaților, operatorilor economici și pentru instituirea unor măsuri de protecție socială.”

2 COMENTARII

Comments are closed.

Cele mai populare

Recent Comments