13.4 C
Constanța
luni, septembrie 20, 2021
AcasăActualitateMonopolul Seaview, la final. 500 de panouri publicitare, amplasate ilegal în Constanța

Monopolul Seaview, la final. 500 de panouri publicitare, amplasate ilegal în Constanța

Povestea panourilor publicitare din municipiul Constanța, pentru care o firmă apropiată de fostele administrații avea monopol, este pe final. În aceste zile, panourile sunt ridicate de pe străzile orașului.

Seaview Media, firma lui Ionuț Sorin Barbu, care este administrator și asociat majoritar (98%), a stăpânit 500 de panouri publicitare în orașul Constanța timp de 15 ani. Cu sprijinul primăriei conduse de Mazăre sau Făgădău, Barbu avea monopol pe această piață.

Contractul lui cu primăria Constanța s-a terminat la mijlocul anului 2019, moment în care nimeni nu a mișcat un deget pentru ca acele panouri să dispară, iar publicitatea stradală să fie scoasă la licitație.

„Contractul de publicitate început acum 15 ani s-a terminat în 02.07.2019, când Seaview Media trebuia să-și ridice toate, dar absolut toate panourile publicitare. Și totuși după 18 luni, toate cele 500 de panouri se aflau…până ieri, exact în același loc. Evident, cu complicitatea celor care au condus primăria și nu au făcut nimic pentru ridicarea lor”, spune primarul Vergil Chițac.

Seaview Media SRL este o firmă care în anul 2019 a avut o cifră de afaceri de 4.414.000 de lei, dintre care 773.000 de lei a fost profitul net. Și în anul 2018, cifra de afaceri a firmei lui Barbu este de 4.314.000 de lei, cu un profit de 683.000 de lei.  

La înființarea firmei Seaview, Ionuț Sorin Barbu a fost administrator și asociat cu Elan Schwartzenberg, apoi omul de afaceri apropiat de Radu mazăre s-a retras, locul lui fiind luat de Geraldina Elena Neagoe și Carmen Antonela Stăncescu.

De asemenea, Ionuț Barbu este asociat (89%) și administrator în SC Seaview Advertising SRL, o agenție de publicitate care în anul 2019 avea o cifră de afaceri de 5,6 milioane de lei. Ceilalți doi asociați sunt aceleași doamne Stăncescu și Neagoe.

Făgădău, doi ani de „neputințe”

Revenind la cele 500 de panouri publicitare care nu mai aveau ce căuta pe străzile orașului Constanța din iulie 2019, primarul Vergil Chițac explică faptul că în cele 18 luni, primăria a încasat 155 lei de panou pe lună, în timp ce la Cluj-Napoca prețul este de 155 lei pe m2 într-o singură zi.

„Mai departe…am descoperit că 150 de panouri nu au avut niciodată autorizație de construire, iar în primărie se știa asta”, spune Chițac.

O altă problemă descoperită de actualul primar este cea a regulamentului cu privire la activitatea de publicitate, reclamă, afișaj care de 2 ani ar fi „în lucru” la primărie.

„Ghiciți voi de ce nu a fost finalizat? Exact: ar fi generat o licitație pe care ar fi putut-o câștiga oricine (…) Cam ăsta este adevărul meu, în spatele căruia se află interese private, adică bani, lucrurile vor fi puse în făgașul normal, legal.

Iar la 01.02.2021 punem în dezbatere publică regulamentul de publicitate, afișaj și reclamă, îl supunem aprobării consiliului local și organizăm licitație”, mai spune primarul Constanței.

sursa foto: FB/Felicia Ovanesian 

Cele mai populare

Recent Comments