BusinessGara Constanța ar putea fi mutată în mijlocul platformei Oil Terminal, la...

Gara Constanța ar putea fi mutată în mijlocul platformei Oil Terminal, la 1,2 km față de actuala locație. Actuala gară ar putea deveni muzeu

Dezvoltatorul Iulius propune relocarea Gării Constanța în mijlocul platformei Oil Terminal, la 1,2 km față de actualul amplasament al stației, au declarat vineri reprezentanții companiei care va edifica un proiect imobiliar pe o suprafață de 38 ha în zona industrială.

Actuala Gară CFR Constanța ar putea deveni muzeu, potrivit propunerii Iulius.

Arheologii au descoperit în spatele Gării Constanța o parte din necropola romană a Tomisului, cu sute de complexe arheologice, majoritatea funerare, dar și o porțiune dintr-un drum roman și un dromos –  cale de acces în subteran, a declarat pentru “Dobrogea Live” dr. Dan Aparaschivei, secretarul consiliului științific al Institutului de Arheologie din Iași al Academiei Române.

Citește și: Chițac vrea să taie accesul publicului și consilierilor locali la ședințele Comisiei tehnice de urbanism, grup esențial în dezvoltarea imobiliară a Constanței

Proiectul de relocare a Gării Constanța este demersul companiei Iulius, ca parte integrată a planului de investiții imobiliare pe care dezvoltatorul îl va implementa pe un teren de 38 ha, situat pe platforma Oil Terminal, în spatele stației feroviare centrale a orașului, reiese dintr-un răspuns solicitat de publicația noastră companiei deținută de omul de afaceri Iulian Dascălu.

La rândul său, președintele Consiliului Județean Constanța, Florin Mitroi a declarat pentru “Dobrogea Live” că relocarea gării nu va afecta clădirea în sine (căreia probabil i se va schimba funcțiunea n.r.), iar bugetul pentru eventualele modificări vor fi suportate de Ministerul Transporturilor, deci din bani publici.

Citește și:

Doneaza pentru sustinerea DobrogeaLive

Urmărește-ne pe:

21 COMENTARII

  1. Sa faca un pasaj pe sub gara daca vor acces direct de pe bulevard si sa o lase unde este. Nu stiu cum isi permit asa ceva, gara nu e construita cu banii primarului.

  2. A fost un primar cretin care a distrus rețeaua de transport a orașului, scoțând tramvaiele și troleibuzele și care a adus în anii 2000 niște epave de autobuze mizerabile, rusești cu poluare și tot ce implica transportul pe benzină și motorină. Acum, un primar mai cretin ca primul și aflat la al doilea mandat, ales de niște imbecili, distruge orașul după bunul său plac. Unde muți gara, Chițac? Sper să nu ți se permită să-ți satisfaci planurile bolnave!!!!

  3. Manca v ar cancerul de corupți că nu mai scpaam.odata de toti, vor să construiască apartamente acolo sa le vanda alde fiso pe tiktok, iar acum și o ard cu situri arheologice

  4. Gara este o poartă prin care se poate intra într-o localitate. În general, dacă gara este urâtă, atunci și localitatea este urâtă.
    Construcția prezentă a gării din Constanța este o monstruozitate arhitecturală. Constanța are nevoie de o gară nouă, modernă. În trecut, gara veche, care afla pe locul primăriei, a fost mutată pe locul prezent și a devenit gara nouă, o construcție modernă la vremea aceea. Același lucru trebuie făcut și acum. O gară nouă și modernă se poate construi la marginea de vest a platformei Oil Terminal. Noua gară trebuie să aibă facilități de parcare și transport în comun adecvate pentru un municipiu de mărimea Constanței. De la gară poate să pornească un bulevard cu spații verzi într-una ansamblu arhitectural modern.

  5. De ce atâtea costuri pentru a fi mutată 1,2 km? Chiar nu mai gândește nimeni în primărie? Nu știți decât să demolați: străzi, borduri, treceri de pietoni, copaci tăiați. Constanța nu duce lipsă de blocuri, ci de parcuri. Ar fi o gură de oxigen . Molurile se fac în afara centrului orașului.

  6. De fapt dezvoltatorul este brici de inteligent.Gara și liniile trebuiesc mutate în mijlocul ariei POLUATE cu reziduri petroliere pe banii idioților tocmai pentru a nu cheltui el cu depoluarea a zeci de hectare…

  7. Chiar au terminat marile probleme ale orașului?Este nevoie de pasaje la întrare în oraș,stadionul nu se știe când va fi gata,nu avem bazine și săli de sport și Primăria se gândește sa mute gara!@Sa nu uitam de fostul Cora Brătianu..

  8. Nici o țară nu și-a mutat gara centrala sa mute el daca vrea împreună cu cei de la Iulius nu mai știe ce să facă să și tragă bani,: avem un primar de 2 lei care nu vine in sprijinul Constănțenilor o sale trimit pe DN Saioc sa de-a explicație cum a scăpat de Dna

  9. De cand un ,,investitor” acoperit, hotărăște ce ne trebuie noua. Orașul este al nostru, nu al ,,primarului” sau al altora cu interese meschine fata de cetățeni. Cred ca in afara de a scrie pe net, ar trebui sa-l dam in judecată pe primar, arhitectul sef, pe cel ce aproba Puz-ul orașului. Adică pe toti cei ce na prostesc in fiecare zi, in numele așa-numitei ,,democrații”. Vezi plata de 200 lei ca oprești pe asfaltul orașului, ptr care platesti deja taxa de drept, circulație, in oraș.

  10. Pe vremuri Constanța era un oraș cosmopolit. De când Ceaușescu a adus toată gloata de salahori din zone defavorizate , urmașii acestora se numesc constănțeni , deși nu au nicio legătură cu orașul. Acești urmași de salahori habar nu au că gara din Constanta a mai fost mutata și în 1960 – 1962 din peninsula pe actualul amplasament. Exista în dezvoltarea urbană perioade când anumite facilități sunt relocate, spre exemplu știu salahorii ăștia care comentează în neștiință de cauza unde era oborul din Constanta? Exact ..in zona Casa de Cultura. Știu salahorii comentaci că linia de cale ferată traversa orașul către nord prin Mamaia spre Năvodari, și mai departe Corbu? Nu , ei nu știu. Ei doar își dau cu părerea .
    Ce mari proiecte a văzut Constanța după 1989? Niciunul!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.