BusinessDP World investește 263 de milioane de lei într-un terminal multimodal cu...

DP World investește 263 de milioane de lei într-un terminal multimodal cu platformă construit în Portul Constanța

Începând cu anul 2022, DP World a inițiat o serie de investiții majore pentru sectorul de transport din România, cu scopul de a facilita fluxul de bunuri în și dinspre Europa Centrală și de Est. După terminalul intermodal Aiud și terminalul de marfă RO-RO & Project în Constanța, DP World dezvoltă un nou terminal multimodal cu o platformă de 119.000 metri pătrați în cadrul terminalului său maritim din Constanța.

Proiectul se numește ”Construire Terminal multimodal cu  platformă portuară, anexe tehnice, împrejmuire, rețele edilitare exterioare, branșamente la rețele edilitare și organizare șantier în zona de dezvoltare D pe MOL II-S Port Constanța Sud”, cod SMIS 154978

Terminalul mutimodal al DP World

Valoarea totală a proiectului este de 263.044.529,12 lei din care cofinanțare UE în valoare de 155.699.308,56 lei (83,3% din valoarea totală eligibilă aprobată), cofinanțare din bugetul de stat în valoare de 27.476.348,58 lei (14,7% din valoarea totală eligibilă aprobată) și cofinanțare eligibilă a beneficiarului în valoare de 3.738.278,71 lei (2% din valoarea eligibilă aprobată). Proiectul este cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020

Această nouă facilitate va avea acces, prin intermediul terminalului existent, la toate mijloacele de transport și se va transforma într-o excelentă zonă de depozitare, în contextul în care Portul Constanța a devenit hub-ul central de transport al Mării Negre.

Noua platformă multimodală va sprijini operațiunile terminalului de containere și ale terminalului RO-RO & Project Cargo, sporind astfel capacitatea globală a terminalului maritim. – Dacă terminalul RO-RO & Project Cargo va adăuga fluxuri anuale de marfă de aproximativ 500k tone, terminalul multimodal va atrage aproximativ 300k tone/an. Noua platformă reprezintă un pas mare în adăugarea de capacitate suplimentară la Portul Constanța, care a devenit cel mai important hub al Mării Negre.

Compania estimează că Terminalul RO-RO va fi operațional la începutul lunii septembrie. ucrăm la ultimele detalii ale programului de sosiri. În prima fază vom avea un vas care acostează la fiecare două zile, crescând la sosiri zilnice în a doua fază. Până la sfârșitul lunii iulie, vom avea instalat și testat scanner-ul de tip drive-through. Această instalare este unică în Europa”, spune cei de la DP World.

Doneaza pentru sustinerea DobrogeaLive

Urmărește-ne pe: