Proprietarii roții panoramice din parcarea de la Poarta 1 au demontat o parte din cabinele instalației, semn că încep lucrările de eliberare a zonei.
Pe de altă parte, procesul de dezasamblare a roții ar putea fi unul destul de îndelungat, întrucât demontarea ar presupune asistența unor specialiști din Italia, iar criza sanitară ar împiedica prezența acestora, așa cum au declarat pentru Tomis News proprietarii instalației.
Autorizația de funcționare a roții panoramice a expirat la sfârșitul lunii noimebrie 2020.
Primarul Constanței, Vergil Chițac a anunțat recent că în locul instalației va fi amplasată „organizarea de șantier destinată realizării lucrărilor de reabilitare a marilor bulevarde. Iar roata a fost amplasată exact în mijlocul viitoarei organizări de șantier.”
De asemenea, potrivit edilului, alt motiv pentru care proprietarului roții nu i s-a mai prelungit autorizația este acela că regulamentul urbanistic nu permite amplasarea roții în respectiva locație.
Administratorul roții, firmă cu un singur angajat
Roata panoramică de pe malul mării este administrată de Panoramica Transilvania, o firmă din Săcele care a fost înființată cu doar un an și jumătate în urmă și figurează la Registrul Comerțului cu un singur angajat, cifră de afaceri zero și pierderi de 10.648 lei.
Cu toate că încă de la anunțarea ridicării instalației, primarul Decebal Făgădău și-a asociat numele cu roata de agrement, iar Primăria și-a asumat rolul de comunicator, se știe foarte puțin despre cum a ajuns o firmă cu nici doi ani experiență să opereze o asemenea instalații.
„Bâlciuri și parcuri de distracții”
Trebuie menționat că operarea unei instalații de agrement la mare înălțime presupune asumarea unor responsabilități legate de siguranța oamenilor, iar experiența în acest tip de activități ar trebui sa fie esențială în criteriile Primăriei când aprobă astfel de investiții.
Proaspăta firmă este administrată de doi asociați, iar activitatea CAEN a acesteia este „Bâlciuri și parcuri de distracții”.
La începutul anului trecut, la cinci luni după înființarea firmei din Săcele, dezasamblareConstanței, Decebal Făgădău anunța construirea unei „roți ca la Londra” în parcarea din proximitatea falezei.
Comparația a fost cel puțin exagerată. Față de London Eye, roata de la Constanța este de patru ori mai mică, în timp ce dimensiunea unei cabine este de șase ori mai redusă.
Roata panoramică de la Constanța, cu o înălțime de 36 de metri (aproximativ înălțimea unui bloc cu 10 etaje), a fost adusă din Italia şi are în total 26 de cabine; o cabină este rezervată persoanelor cu dizabilităţi, iar una este cabina VIP.