Constanța deține o poziție importantă ca centru economic major în regiunea Mării Negre și oferă tot mai multe perspective pentru dezvoltare în diverse sectoare. Acest fapt este confirmat și de multiple studii, care arată că orașul are tot mai multe oportunități promițătoare pentru investitori și este încă o validare a repoziționării Constanței.
De exemplu, conform studiului GfK Purchasing Power Europe 2024, România a urcat un loc în clasamentul puterii de cumpărare a statelor din Europa, de pe locul 33 pe locul 32. De asemenea, comparativ cu anul precedent, au avut loc modificări și în topul județelor, iar orașul Constanța este nou în top 10 al puterii de cumpărare, ocupând locul 9, cu un venit disponibil de 9.280 de euro de persoană, situându-se peste media națională, care este de 9.092 euro de persoană. Podiumul este dominat de București, Cluj-Napoca și Timișoara.
Constanța continuă să evolueze și în liga orașelor atractive cu o dezvoltare dinamică, fiind o destinație tot mai căutată de investitori pe domenii precum infrastructură portuară, militară și hotelieră, de retail, dar și energie. De altfel, o analiză a Romanian Property Club arată că valoarea investiţiilor publice şi private în aceste domenii, anunțate în următoarea perioadă, este de peste 9 miliarde de euro și vor transforma Constanţa într-un pol de dezvoltare regională pe termen mediu şi lung și un hub logistic european. Dacă ne raportăm la real estate, investitorul IULIUS lucrează, după Iaşi, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava, la o dezvoltare complexă în Constanţa, ce va cuprinde zonă de retail, grădini urbane, birouri, entertainment, facilităţi educaţionale şi culturale, dar şi o infrastructură integrată pentru susţinerea mobilităţii şi conectivităţii. Proiectul se bazează pe un parteneriat între investitor şi Oil Terminal, societate care deține terenul de 38 de hectare, situat central, care face obiectul dezvoltării. Un prim pas major în demersul investiţiei vizează ecologizarea zonei, deoarece terenul rămas neutilizat în ultimii 10 ani a găzduit în trecut spaţii de depozitare a produselor petroliere.
Cheia succesului IULIUS – proiectele de regenerare urbană
Proiectele IULIUS sunt cele mai performante centre de retail din afara Capitalei, iar un factor esențial care contribuie la succesul grupului este abordarea sa inovatoare de regenerare urbană. Palas Iași, Iulius Town Timișoara, Iulius Mall Cluj nu sunt doar centre comerciale tradiționale, ci reprezintă huburi urbane integrate, care combină retailul, spațiile de birouri, divertismentul și spațiile verzi, creând adevărate comunități „work-live-play”. Sinergia dintre funcțiuni contribuie la creșterea traficului de vizitatori și la fidelizarea clienților. De exemplu, Palas Iași a atras peste 22 milioane de vizitatori în 2023, consolidându-și poziția de destinație principală pentru locuitorii orașului, cei ai regiunii, dar și cei din Republica Moldova, iar, în total, anul trecut, proiectele IULIUS au atras peste 70 de milioane de vizite.
Grădinile urbane sunt un alt element distinctiv, care contribuie semnificativ la atractivitatea acestor proiecte. Amenajate prin investiții de peste 18 milioane de euro, aceste spații verzi din Iași, Timișoara și Cluj-Napoca, oferă oaze de relaxare în inima orașelor și găzduiesc evenimente culturale, festivaluri și târguri care atrag zeci de mii de vizitatori. Un alt element important sunt spațiile de birouri, ce au contribuit la dezvoltarea unor adevărate hub-uri de business în aceste regiuni și care au declanșat un impact în lanț: locuri de muncă -> pobsibilități de dezvoltare profesională în țară -> retenția tinerelor talente -> creșterea puterii de cumpărare -> o calitate mai bună a vieții.
De asemenea, proiectele IULIUS au adus o amprentă de unicitate în fiecare regiune în care sunt dezvoltate. Astfel, acestea concentrează într-un singur loc unele dintre cele mai mari ancore de fashion și horeca din țară, zone dedicate antreprenorilor locali, dar includ și toate serviciile necesare în viața de zi cu zi, de la cea mai importantă diversitate de destinații experiență și de edutainment – parc, spații de joacă, cinema, centre de fitness, grădiniță, școală, până la instituții publice și scene cultural-artistice ale marilor orașe.