PoliticăSorin Bădoiu: „În calitate de consilier local ales din partea Forța Dreptei...

Sorin Bădoiu: „În calitate de consilier local ales din partea Forța Dreptei Constanța, nu sunt de acord cu șoseaua de costă”

Alexandru Sorin Bădoiu, consilier ales din partea partidului Forța Dreptei în viitorul Consiliu Local al municipiului Constanța, spune că nu este de acord cu proiectul primarului Vergil Chițac de a construi o șosea de coastă. Bădoiu aduce și câteva argumente.

Citește și: Povestea medicului constănțean premiat de Al Gore, vicepreședintele SUA. „M-am întors și am găsit Constanța neschimbată. Orașul se dezvoltă grotesc, fără viziune”

„Am văzut cu toții că în campania electorală recent încheiată, primarul Vergil Chițac a promis (online, desigur) realizarea unei șosele de coastă, proiect anunțat încă din vremea lui Radu Mazăre, asta după ce în campania din 2020, promitea o pietonală în asentiment cu ceea ce majoritatea constănțenilor își doresc și consideră potrivit. Dar cu toții ne-am obișnuit cu fentele și piruetele amiralului care pare a fi, mai degrabă, absolvent de școală de balet modern”, spune Bădoiu.

În calitate de viitor consilier local din partea Forța Dreptei Constanța, el nu este de acord cu această șosea de costă și prezintă câteva argumente:

  • În primul rând, localizarea sa într-o zonă cu probleme de stabilitate a solului ar necesita eforturi și costuri uriașe pentru amenajare construire și face să nu fie recomandat traficul intensiv sau greu sau vibrațiile asociate traficului.
  • Constanța este mult în urma altor orașe din România în ceea ce privește amenajarea spațiilor verzi pentru fiecare locuitori și foarte, foarte mult în urma recomandărilor UE care a stabilit un standard de 26 mp pentru fiecare locuitor în parte. Orașul are nevoie si de plămâni verzi, nu doar de asfalt, bitum și ciment. Epidemia de boli respiratorii și de alergii de tot felul este direct proporțional cu modul de dezvoltare haotic al orașului de câteva decade încoace.
  • În plus, zona falezelor a fost si este o zonă de vilegiatură, o zonă de maximă importanță din punct de vedere al valorii vizuale. Simplu spus, după creasta falezei nu are ce căuta infrastructura clasică de transport, adică șoseaua. Cu atât mai puțin cu cât asta ar însemna să „luăm fața” tuturor proprietăților de la limita vestică, unele dintre ele construcții vechi, istorice, altele noi și să le oferim în schimb gaze de eșapament, praf și zgomot.

Se poate gândi, totuși, o zonă de promenadă, cu ample spații verzi amenajate sau re-amenajate, cum ar fi la nivelul falezelor orașului, care poate beneficia în continuare de plantări, toaletări, ecologizări și amenajări de tot soiul. Dacă tot vorbim despre zona costieră și zona falezelor, orice inițiativă ar putea ține cont de concursul de soluții organizat de Apele Române pentru Mamaia și care a avut ca rezultat o zonă verde la limita vestică a plajelor care se dorește să creeze un spațiu amplu pentru relaxare, primitor pentru turiști și riverani care să includă mobilier urban, alei și piste de biciclete”, explică Sorin Bădoiu.

Citește și: Chițac: Nu este în viziunea mea, în momentul de față, șoseaua de coastă

Orașul poate beneficia și el de un concept asemănător, care poate fi adaptat la falezele înalte, care poate spori stabilitatea acestora și oferi publicului un spațiu verde care în prezent, cu mici excepții, este inaccesibil datorită lipsei amenajărilor și accesului.

Revenind la utilitatea unei căi de acces în zona de coastă, aceasta este reală în varianta ecologică și de vilegiatură și, în funcție de opțiunile constănțenilor, aceasta poate fi făcută să acomodeze o zonă exclusiv pietonală pe timpul sezonului estival, sau o zona mixtă, rezervată EXCLUSIV tranzitului autovehiculelor electrice și autospecialelor de poliție, salvare, pompieri (fără autospeciale grele), cu posibilitatea permiterii unei linii speciale de transport în comun (microbuze electrice/minibus), închiriere biciclete, spații pentru artiști și arte, amplasarea de repere artistice, statuare..

Totodată, aștept si poziționarea oficială a celor de la ABADL în ceea ce privește statutul legal al falezelor proprietate a statului roman așa cum reiese din lecturarea Legii 107 din 25/09/1996.
Repet, tot acest concept al zonei de promenadă trebuie supus discuțiilor cu cetățenii Constanței și cu specialiști în domeniu. Dezbaterile publice trebuie desfășurate in condiții de maxima transparenta. Din poziția de consilier al viitorului Consiliu Local Municipal, mă voi asigura ca vocea fiecăruia va fi auzită și nimeni nu va fi ignorat”
, adaugă Alexandru Sorin Bădoiu.

Citește și: EXCLUSIV Primarul Constanței se pregătește să autorizeze construirea de blocuri pe taluz și plajă. Primăria a emis certificate de urbanism viciate care îi sprijină pe dezvoltatori

Doneaza pentru sustinerea DobrogeaLive

Urmărește-ne pe: