TOP-ȘTIRIReorganizarea IPJ Constanța, un dezastru. „Majoritatea polițiștilor cu experiență se pregătesc să...

Reorganizarea IPJ Constanța, un dezastru. „Majoritatea polițiștilor cu experiență se pregătesc să plece”

Proiectul-pilot ,,Noul I.P.J. Constanța”, anunțat pe 10 noiembrie 2023 de ministrul Cătălin Predoiu, pare să fie un eșec, susțin mai mulți polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Constanța. Mulți dintre cei cu experiență se pregătesc acum să iasă la pensie deoarece cred că se dorește ca la nivelul județului Constanța să existe o Poliție slabă, nepregătită și umilă.  

Comisarul-șef de poliție Mădălina Sorina Vlagnăr a fost numită, în august 2023, șef interimar al Inspectoratului de Poliție Județean Constanța. Venirea ei la malul mării s-a realizat pe fondul cazului Vlad Matei Pascu, tânărul drogat care a accidentat mortal doi tineri în localitatea 2 Mai. La acea vreme, Cătălin Predoiu, ministrul de Interne, declara că la Constanța s-a pierdut lupta cu criminalitatea”.

În data de 10 noiembrie, același ministru Predoiu a lansat proiectului-pilot ,,Noul I.P.J. Constanța” și a anunțat noua conducere a IPJ Constanța: comisar-șef de poliție Dumitru Bîltag și comisar-șef de poliție Daniel Ovidiu Cătană, ofițeri care îndeplinesc atribuțiile funcțiilor de inspector șef, respectiv adjunct al inspectorului șef.

Citește și: INTERVIU Comisar-sef de poliție Mădălina Sorina Vlagnăr: „IPJ Constanța nu este o instituție coruptă”

„În esenţă, acesta înseamnă o structură mai simplă şi mai flexibilă, cu mai mulţi poliţişti în operativ, cu o mai bună prezență în stradă, în mijlocul comunităților, cu o concentrare mai logică a liniilor de lucru specializate. Vom urmări aplicarea lui în următoarele luni, vom cere resurse pentru suplimentarea forţelor şi a dotărilor logistice, vom face alocări bugetare în 2024, vom recruta personal suplimentar ş.a.m.d. Luăm în serios acest proiect. Va sta la baza unei viitoare mari reforme a Poliţiei Române, folosind modelul acestui proiect-pilot”, declara Cătălin Predoiu.

Polițiștii cu experiență vor să plece

Una dintre măsurile luate la nivelul „noului IPJ Constanța” este cea a desființării Secției Regionale de Poliție Transporturi Constanța, care devine Serviciul Siguranța Transportului.

Este o idee foarte proastă. Nu vom mai fi subordonați unei structuri centrale, ci uneia locale, ceea ce va face ca portul să fie la discreția unor oameni din zonă cu interese mai mult sau mai puțin ortodoxe, spun polițiștii care nu doresc ca numele lor să fie cunoscute.

Citește și: Cazul Vama Veche. Ministrul Predoiu trimite Corpul de Control la IPJ Constanța

Aceștia susțin că polițiștii din cadrul Secției Portului Constanța au trecut la Secția 6, iar din 25 de agenți câți erau la secția din Port au mai rămas doar 10. Mai mult, ei vor lucra în ture de câte 8 ore. Polițiștii din Secțiile Port Sud Agigea, Midia și Mangalia au trecut la Secția Siguranța Transportului din cadrul IPJ Constanța.

Ne schimbă programul de lucru, ne iau sporuri, funcții. Toate acestea vor duce la scăderea venitului nostru lunar. Ne-au dat haine, iar o geacă pe care ei au cumpărat-o cu 1.800 de lei o găsești în magazine cu 400 de lei. Au supraevaluat prețurile la achiziții de 4 sau 5 ori”, spun polițiștii care se întreabă de ce sindicatele lor nu iau niciun fel de atitudine.

Dar, cel mai important lucru este că polițiștii cu experiență, care îndeplinesc condițiile, vor să se pensioneze. „Cel puțin 10% din polițiștii din cadrul IPJ Constanța se vor pensiona. În locul lor vor fi aduși agenți care tocmai au terminat școala, fără nicio experiență, care vor încerca doar să se transfere cât mai repede către zonele de domiciliu. Asta se și dorește: o Poliție slabă, subordonată anumitor interese”, adaugă sursele noastre.

Iată măsurile anunțate de ministrul Cătălin Predoiu:

1. Structura de crimă organizată din port intră în subordinea BCCO Constanţa. Poliţiştii vor lucra tot în port. Funcţiile de execuţie nu se diminuează.

2. Secţia Poliţie Transport Maritim se desfiinţează şi rămâne secţie în cadrul Poliţiei Municipiului Constanţa fără adjunct. Funcţiile de execuţie rămân să lucreze tot în port, nu vor fi diminuate. Din cinci secţii urbane la Constanţa, rămân patru, care vor avea şef şi adjunct, iar Mamaia şi Port devin secţii doar cu şef. La fel şi Neptun şi Costineşti.

3. Din nouă secții rurale rămân trei (Băneasa, Mihail Kogălniceanu și Cogealac). Restul se desființeaza, posturile de politiști intră în subordinea unor poliții orășenești, iar funcția de șef secție rurală devine de adjunct la poliția orășenească din proximitate.

4. La post rămân între doi şi şase poliţişti, dintre care unul şef de post, şi se ocupă de dosarele penale, petiţii, diverse. Patrularea/ intervenţia o asigură poliţia orăşenească sau secţia rurală.

5. Se desfiinţează Secția Regională de Poliție Transporturi Constanța, care devine Serviciul Siguranţa Transportului.

6. Dispare AEST (Serviciul Arme Explozivi şi Substanţe Periculoase), absorbit de Serviciul Infracţiunilor la Mediu.

7. Serviciul de Acțiuni Speciale (SAS) va fi întărit cu câini de intervenție și negociator.

8. Inspectorul şef pierde calitatea de ordonator de credite.

9. Se va înființa funcţia de director administrativ, care va conduce Serviciul Financiar, Logistic, Comunicaţii, Structura de Securitate, Sănătate şi Securitate în Muncă, Protecţia Datelor. Inspectorul şef va avea doi adjuncţi.

10. Serviciul Cabinet și Cazier va fi absorbit de noua structură Serviciul Management Operațional.

12. Se renunţă în timp la detaşări ( posibile în 2024 dacă nu se reușește pe sursă externă).

13. Dotări cu tablete inteligente, softuri cyber crime.

14. Unitatea Teritorială de Analiză a Informaţiilor (UTAI) şi Brigada Operaţiuni Speciale (BOS) fuzionează.

15. Serviciul Rutier va avea şase ofiţeri care vor coordona câte 20-30 poliţişti ( două, trei patrule pe zi) pe şase tronsoane rutiere: Constanţa- Hârşova; Constanţa- Cernavodă; Constanţa – ieşire Tulcea; Constanţa-Negru Vodă; Constanţa- Băneasa; Constanţa-Vama Veche.

Citește și:

Urmărește-ne pe:

Doneaza