Primării DobrogenePROFIL DE CANDIDAT. Radu Cristian (PNL): „Principala mea preocupare este dezvoltarea municipiului...

PROFIL DE CANDIDAT. Radu Cristian (PNL): „Principala mea preocupare este dezvoltarea municipiului Mangalia și atragerea banilor europeni”

„Profil de candidat” este o rubrică temporară pe care publicația „Dobrogea Live” o pune la dispoziția candidaților la primăriile orașelor din Dobrogea, secțiune unde aceștia se prezintă și răspund întrebărilor noastre. Întrebările adresate sunt aceleași pentru toți candidații, iar răspunsurile nu sunt interpretate editorial.

Radu Cristian (50 de ani, căsătorit, doi copii) este, începând cu anul 2012, primarul municipiului Mangalia și actualul candidat al PNL pentru funcția de primar al orașului. În perioada 2005-2012 a ocupat funcția de comisar şef secţie la Garda Financiară Constanţa. Este licențiat în Management – ASE București și Drept – Universitatea „Ovidius” din Constanța. A urmat un curs postuniversitar de perfecţionare în specialitatea “Securitate şi apărare naţională” la Colegiul Național de Apărare.

DOBROGEA LIVE: Care sunt cele mai importante trei proiecte pe care le veți implementa în cazul în care veți reuși să obțineți postul de primar al orașului Mangalia?

Radu Cristian: Din anul 2012 (de când sunt primar al Mangaliei și până în prezent,, principala mea preocupare a fost să dezvolt orașul, să atrag bani europeni sau guvernamentali și să aduc investitori în zona noastră de litoral. Toate proiectele contractate din fonduri europene sau guvernamentale au fost concepute pentru reabilitarea infrastructurii, asfaltare, modernizarea parcurilor şi trotuarelor, dar şi pentru dezvoltarea turistică, în staţiuni. Valoarea totală a acestor proiecte este de peste 50 de milioane de euro. În prezent, avem în execuție șase proiecte europene, dintre cele 20 depuse: modernizarea stațiunii Saturn, reabilitarea falezeiMangalia – Saturn, modernizarea stațiunii Neptun-Olimp, reabilitarea Bisericii „Sf. Gheorghe” (monument istoric), modernizarea Pieței Republicii,  asfaltarea unui număr de 17 străzi din oraș. Evident, că îmi doresc să duc la bun sfârșit toate proiectele începute, iar în viitorul mandat să demarez celelalte proiecte pentru care am obținut deja finanțarea.

Unul dintre acestea se referă la înființarea transportului public ecologic, cu autobuze electrice, în municipiul Mangalia, lansat, în luna iunie. În cadrul proiectului UE, se vor moderniza mai multe străzi și alei pietonale, se vor amenaja zone de promenadă, piste de biciclete și stații de autobuz și se va reabilita faleza din stațiunea Cap-Aurora. Valoarea proiectului este de aproximativ 10 milioane de euro, iar implementarea proiectului va fi realizată pe trei segmente, care se referă la achiziționarea a 10 autobuze electrice, înființarea unei autobaze și stații de încărcare a bateriilor, respectiv reabilitarea infrastructurii rutiere, în cartierul de case al orașului.

Un al doilea mare proiect pentru care am obținut, de asemenea, fonduri europene vizează dezvoltarea infrastructurii din sănătate. Este vorba despre construirea unui Ambulatoriu la spitalul din Mangalia, care va asigura accesul sporit la servicii preventive și de terapie de primă linie a persoanelor sărace și celor din zonele cu acces redus. Acest lucru este posibil, prin extinderea Ambulatoriului Spitalului Municipal Mangalia, cu un corp de clădire care să asigure funcționalitățile necesare.

Un al treilea proiect important pentru comunitatea din Mangalia este construcția unei noi clădiri a Școlii ”Gala Galaction”, la sediul de pe Șos. Constanței. Proiectul este finanțat din fonduri europene nerambursabile și are o valoare de peste 16 milioane de lei. Acesta se află în faza de pre-contractare și așteptăm să semnăm contractul de finanțare. Am depus documentațiile necesare încă din vara anului 2018, dar proiectul a trecut prin numeroase etape de verificări, evaluări tehnico-financiare și alte analize specifice, însă suntem conștienți că accesarea fondurilor europene nerambursabile înseamnă proceduri de durată, iar lucrările în teren pot începe și după 3-4 ani de la depunerea primelor documente.

În prezent, continuăm lucrările la proiectele pe care le avem în desfășurare, iar pentru perioada 2020-2024 așteptăm să obținem finanțare europeană pentru mai multe proiecte depuse la ministerul de resort.

Care considerați că sunt cele mai mari trei probleme cu care se confruntă în prezent orașul Mangalia?

Întrucât Primăria Mangalia are în administrare cele șase stațiuni: Saturn, Venus, Jupiter, Cap-Aurora, Neptun și Olimp, iar ani buni nu s-au alocat bani de la ministere pentru investiții în infrastructura rutieră și turistică, la acest capitol consider că mai avem de lucrat. Toţi ne dorim practicarea unui turism de calitate şi atragerea de turişti, dar şi de investitori. Însă aceste lucruri pot fi realizabile din altă perspectivă. De aceea, am făcut eforturi susținute pentru a atrage fonduri europene, pe care să le folosim pentru revitalizarea turismului, știindu-se faptul că cei mai mulți agenți economici își desfășoară activitatea în turism.

Un alt capitol la care lucrăm intens este să avem în toate cartierele Mangaliei toate utilitățile necesare. Există cartiere întregi, date în folosință de fostele administrații, fără a avea utilități. Sper să contractăm fonduri europene sau guvernamentale pentru lucrări ample și în aceste cartiere, așa cum am procedat  în Cartierul Dobrogea II, modernizat prin PNDL. Desigur că suntem încă deficitari la realizarea de investiții în infrastructurile municipiului, însă avem proiecte finanțate din bani UE, în scopul dezvoltării economice a teritoriului și atragerii de investiții.

Care este viziunea dvs. despre funcționarea eficientă a aparatului administrației publice locale?

Viziunea mea asupra funcționalității aparatului administrativ al primarului are la bază competitivitatea, coeziunea și asumarea sarcinilor ce revin fiecărui angajat în parte. Atenția către doleanțele și rezolvarea problemelor cetățenului, respectând, bineînțeles legislația și deontologia profesională, este prioritară pentru ca acțiunile noastre administrative să aibă un impact pozitiv asupra contribuabilului din municipiul Mangalia.

Cum veți relaționa cu un Consiliu Local în care, de exemplu, formațiunea politică pe care o reprezentați nu va avea majoritatea voturilor?

Voi prezenta, ca și până acum, toate proiectele de dezvoltare comunitară, benefice orașului și stațiunilor. Ar fi trist ca unii consilieri locali să pună interesele de partid și de grup în fața interesului cetățeanului. Eu voi folosi în mod constant toate modalitățile de comunicare publică pentru a informa populația, ca și până acum, despre stadiul fiecărui proiect, precum și despre voturile din Consiliul Local. Transparența decizională și relația strânsă cu cetățenii sunt principalele atribute ale mandatului meu de primar al municipiului Mangalia.

Care considerați că sunt principalele calități care vă recomandă pentru funcția de administrator al orașului?

Aș prefera să întrebați locuitorii orașului despre acest lucru. Eu vă pot asigura că fac tot ce depinde de mine să fiu permanent la dispoziția cetățenilor Mangaliei. Cred să sunt printre puținii primari din țară care au făcut public numărul de telefon. Eu am pus numărul meu de telefon pe Facebook, în ziarul local și pe pagina de internet a Primăriei, astfel că orice locuitor al orașului nostru mă poate suna oricând pentru problemele administrative cu care se confruntă. Este foarte adevărat că nu putem ajuta tot timpul, pe toți, însă oamenii apreciază că măcar avem bună-voință și implicare, iar împreună cu ei, găsim soluții la toate problemele.

Doneaza pentru sustinerea DobrogeaLive

Urmărește-ne pe:

1 COMENTARIU

  1. Dacă „dezvoltarea” se face prin DEMOLARE … chiar vă cred ! În rest … a rămas de demolat trotuarul Adi Man – 1 Decembrie și … și se mai găsesc, nu vă străduiți prea mult că nu vă ajunge un viitor posibil mandat să le puneți la loc, nu să le „dezvoltați” !

Comentariile sunt închise.