Proiectele privind siguranța rutieră cuprinse în Planul Național de Redresare și Reziliență includ și montarea de cântare rutiere permanente.
Anunțul a fost făcut de deputata Cristina Rizea după o întîlnire a grupului parlamentar USR PLUS cu Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.
„Legislația română prevede o masă totală admisă de 40 de tone. Amenda pentru încărcarea peste această greutate este foarte mare. În realitate, foarte mulți transportatori găsesc diverse metode neortodoxe pentru „ocolirea” legii. Uneori, masa totală a unui T.I.R. încărcat, poate ajunge până la 80 de tone”, spune Cristina Rizea, deputat USR PLUS.
Parlamntarul arată că primul efect al acestei încălcări este degradarea rapidă a drumurilor. Un alt efect, la fel de important, este cel economic, mai ales pentru transportatorii care aleg să fie corecți și să respecte legea.
„De exemplu, un transportator care alege să încalce legea poate transporta la prețul unei singure curse + ceva, marfa pe care un transportator corect ar transporta-o la prețul a trei curse. Întrebare retorică: Care dintre ei credeți că va fi preferat?”, spune Cristina Rizea.
De aceea, parlamentarul este de părere că un pas spre corectarea acestor situații implică și instalarea de cântare rutiere permanente pe drumurile publice, în poziții care nu pot fi ocolite.