Marea NeagrăOMD Mamaia Constanța a finalizat Strategia de dezvoltare și marketing turistic, care...

OMD Mamaia Constanța a finalizat Strategia de dezvoltare și marketing turistic, care va fi transmisă spre validare Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului

Organizația de Management al Destinației Mamaia-Constanța a finalizat elaborarea Strategiei de dezvoltare și marketing turistic, o condiție obligatorie care trebuie predată Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului în termen de maxim un de la înființarea OMD.

’’OMD Mamaia Constanța a finalizat strategia și va fi trimisă Ministerului după ședința AGA de marți (23 aprilie n.r.)’’, a declarat pentru Dobrogea Live președintele OMD Mamaia Constanța, George Măndilă.

Acesta a explicat în detaliu în ce a presupus elaborarea Strategiei de dezvoltare și marketing turistic.

În luna octombrie a anului trecut, am anunțat oficial alăturarea unui partener în dezvoltarea strategiei de marketing turistic pentru destinația Mamaia Constanța. Compania Brandberry din Brașov, specializată în consultanță și strategii de marketing, a fost selectată pe baza unui criteriu de achiziție care a combinat prețul cel mai mic cu portofoliul și profesionalismul firmei.

Din octombrie 2023 și până în primăvara anului 2024 a fost finalizată strategia, care a avut la bază atât o cercetare sociologică, cât și analize de date secundare și interviuri cu stakeholderii. Datele au cuprins numărul de turiști care au vizitat destinația Mamaia Constanța, serviciile turistice oferite, facilitățile turistice, dar și imaginea din mediul online. Acestea sunt doar câteva dintre aspectele care au stat la baza analizei, dar și la baza dezvoltării unei strategii.

Pentru a ajunge la autenticitate și la esența unei strategii astfel încât o destinație să își atingă adevăratul potențial este necesară transpunerea datelor analizate în acțiuni concrete, cu o viziune și o misiune în turism, pe termen lung.

Cercetarea a scos în evidență neconcordanțele între realitatea din piața turismului din destinație și viziunea și așteptările turiștilor români sau străini deopotrivă. Elaborarea strategiei vine și adoptă un concept de comunicare sub titulatura de “spirit cosmopolit” care armonizează secolele de istorie ale orașului Constanța, cel mai vechi oraș din România și spiritul hedonist al stațiunii Mamaia.

Neconcordanțele și aspectele care pot fi îmbunătățite pe baza strategiei dețin câteva puncte mari de interes. Stațiunea Mamaia este văzută ca o destinație de vacanță pentru distracție/ entertainment frecventată în special de tineri, însă în realitate cel mai mare consum îl produc familiile cu copii care achiziționează o vacanță în stațiunea Mamaia. Unul dintre obiective, de extindere a sezonului estival, are la bază și dezvoltarea unor evenimente dedicate turiștilor single, cuplurilor fără copii sau familiilor cu copii mari. Aceștia sunt cei care consumă cel mai mult în destinație, nicidecum tinerii.

Un alt aspect este cel legat de întâlnirile de tip MICE – de business pe care stațiunea Mamaia le poate găzdui în extrasezon – este necesară crearea unor facilități de tip conferință în cadrul hotelurilor din stațiunea Mamaia.

Atât românii, cât și strănii își doresc zone de recreere în afara plajelor. Triplarea populației pe timp de vară aduce un sentiment de aglomerație. Turismul de tip leisure este și el afectat, pentru că orașul Constanța și stațiunea Mamaia nu dețin suficiente spații verzi sau de promenadă, unde localnicii, dar și turiștii să se recreeze. Acest aspect creează o vădită nemulțumire în rândul localnicilor, care pe timp de vară ajung să nu mai suporte supra aglomerarea orașului și a stațiunii Mamaia. Datorită supra-aglomerării urbane, nu există zone de refugiu – practic marea este “furată” de turiști, iar constănțenii nu mai au spații unde să se recreeze. O acțiune de triplare a spațiilor verzi în zonele aglomerate prin piste de biciclete sau alte facilități ar duce la o conciliere a turistului cu localnicul.

Turiștii care vin în destinația Mamaia Constanța solicită potrivit statisticilor și analizei, gastronomie locală autentică prin experiențe culinare alături de localnici, dar și un travel pass turistic care să le permită accesul să intre la toate obiectivele turistice din destinația Mamaia Constanța. 

De asemenea, imaginea din mediul online există în privința destinației Mamaia Constanța, dar este o imagine creata de oricine si oricum în mod haotic și dezorganizat. Lucrurile bune nu sunt vizibile, fiind scoase în evidență cele negative.

Realitatea ultimilor ani ne-a arătat că destinația Mamaia – Constanta are nevoie de o abordare nouă, una îndrăzneață, dar sustenabilă și în pas cu vremurile pe care le traversează turismul mondial. Aceasta direcție poate fi identificată numai printr-o consultare deschisă a operatorilor din turism, autorităților, dar mai ales a turiștilor care vin an de an să viziteze Constanța.

Vom lucra cu toții în următoarea perioadă, ca toate aceste lucruri să schimbe stațiunea Mamaia și orașul Constanța.

Citește și:

Urmărește-ne pe:

Doneaza