Din cauza unui buget deficitar, primarul Constanței, Vergil Chițac a decis să nu investească anul acesta în iluminatul festiv de Sărbători și a invitat agenții economici să o facă.
Aparent, forma de parteneriat public-privat a funcționat. Mai puțin și modul de promovare a succesului parteneriatului.
Astfel, pe pagina de Facebook a Primăriei Constanța a fost postată, sub egida Campania „Există Crăciun și în pandemie!” o imagine care ilustrează instalația amenajată de agentul economic.
Pentru impact emoțional, autorul colajului a adăugat în imagine o fetiță îmbrăcată cu haine de vară, inițiativă total neinspirată, evident.
Reprezentanții biroului de presă al Primăriei ne-au comunicat că imaginea nu a fost realizată de angajații administrației, ci a fost furnizată de firmele al căror nume este înșiruit în fotografie.
Aparent este o întâmplare haioasă, iar fotografia ar putea fi retrasă, după cum ne-au spus cei care se ocupă de relația cu presa.
În esență, problema constă în faptul că Primăria Constanța, administrația unuia dintre cele mai mari orașe din țară, publică „pe nemestecate” orice material cu potențial de imagine.
Iar problema cea mai mare este că erori de acest tip sunt semnul că structura de comunicare din municipalitate păstrează aceleași linii specifice administrației trecute.
Asta în condițiile în care pagina de Facebook este principala platformă de comunicare directă administrație – cetățean.
Te întrebi ce s-a întâmplat atunci când pagina de Facebook a Primăriei a „căzut” fix în ziua în care Vergil Chițac depunea jurământul?!
Ei bine, departamentul de comunicare nu deținea controlul total al paginii. Acces la pagina de comunicare avea și cel care a conceput-o, un agent economic, apropiat al lui Mazăre și Făgădău, care realizeză materiale video și foto cu ajutorul dronei. Cu alte cuvinte, disparția paginii de Facebook a Primăriei s-a produs cu concursul direct al coordonatoarelor departamentului de comunicare.. și imagine.
Bineînțeles, imediat după ce Făgădău și-a pierdut scaunul, cele două șefe au migrat la alte structuri călduțe, cum ar fi SPIT, însă problemele legate de comunicarea și imaginea Primăriei au rămas.