Deși Primăria Constanța nu pare că promovează deloc turismul în ultimii ani, încasează o taxă de promovare. Mai mult, Primăria a fost acuzată în această vară că a alungat turiștii din Mamaia prin prețuri record la parcare.
Citește și: Hotelierii din Mamaia îi răspund Feliciei Ovanesian: Tarifele la parcare alungă turiștii
Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanţa (SPIT) încasează anual de șa operatorii economici, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale și persoanele juridice care își desfășoară activitatea în stațiunea Mamaia și Sat Vacanță, cât și persoanele fizice, proprietari ai spațiilor situate în stațiunea Mamaia și Sat Vacanță și utilizate în scop turistic, o taxă de dezvoltare și promovare a turismului.
Conform Primăriei Constanța, în ultimii ani s-au încasat din această taxă următoarele sume:
Anul | Încasări/An – lei |
2020 | 447.101,83 |
2021 | 1.153.643,65 |
30.09.2022 | 1.604.440,66 |
„Dobrogea Live” a solicitat Primăriei să eplice în detaliu ce s-a întâmplat cu banii încasați din taxa de promovare, dar administrația condusă de Vergil Chițac a răspuns evaziv, într-o frază neasumată de o anumită persoană.
Citește și: Taxa de parcare din Mamaia „dă roade”. Turist: „Eu nu voi mai alege să vin aici în vacanță”
„Taxa de promovare a turismului în Stațiunea Mamaia și Sat Vacanță a fost instituită ca taxă specială din rațiuni de promovare a Stațiunii Mamaia, ca destinație turistică la nivel național și internațional și de creștere a gradului de expunere a Satului de Vacanță în rândul obiectivelor turistice, fiind utilizată pentru finanțarea activităților de promovare și punere în valoare a patrimoniului turistic”, răspunde Primăria.
Din păcate, administrația nu dorește să spună cum a „promovat stațiunea Mamaia” și cum a „crescut gradul de expunere a Satului de Vacanță” în perioada 2020-2022 (prezent), deși a încasat sumele menționate mai sus.
Citește și: